Die Dungeons von Battle for Azeroth

25. September 2018 - 16:58 Uhr 7

Das Kronsteiganwesen

Die Drust wollen Rache an den Kultrianern nehmen, die sich damals das Land unter den Nagel gerissen haben. Zumindest ist das ihre Auslage der Dinge. Eigentlich wollten die damaligen gilnearischen Einwanderer in Frieden zusammen mit den Ureinwohnern des Landes leben. Doch ihr Führer Gorak Tul hielt nicht viel davon, weshalb er einen Krieg anfing. Eine schlechte Entscheidung, denn obwohl sie dem Sieg zum Greifen nahe waren, verloren sie im Endeffekt doch. Den alten Sagen nach wurde Gorak Tul getötet, doch stimmen die Geschichten? Tief in den Katakomben des Kronsteigsanwesen versteckt sich der Drahtzieher, der hinter dem Herzbannzirkel und dem ganzen Unglück steckt, welches derzeit in Drustvar umhergeistert. Zeit den Hokus-Pokus zu beenden! 

Allgemeine Informationen
  • Dungeon: Kronsteiganwesen
  • Zone: Drustvar
  • Bosse: 5
  • Modi: Normal, Heroisch, Mythisch
  • Betretbar: ab Stufe 110 (Allianz) und 120 (Horde)

Dort befindet sich der Dungeon

Für den normalen und heroischen Modus kann man sich natürlich einfach über das automatisierte Suchtool anmelden, um eine Gruppe zu finden, und wird dann auch direkt in den Dungeon teleportiert. Doch wer den mythischen und später mythisch-plus Modus spielen wer, der muss sich persönlich zum Eingang der Instanz begeben. Da stößt man schnell auf das Problem, dass man gar nicht weiß, wo genau sich dieser befindet. Kein Problem, wir helfen euch. 

Der Eingang zum Dungeon
Die verfluchte Villa der Kronsteigs hat ihren Sitz in Durstvar auf Kul Tiras und befindet sich dort ganz im Westen der Zone. Ein neutraler Flugpunkt für beide Fraktionen liegt an einer Kirche, links neben dem kleinen Dörfchen, welches vor dem Anwesen erbaut wurde. Generell kann man den Dungeon eigentlich kaum übersehen, denn die Villa ist wirklich riesig!

Bosse und Fähigkeiten

Herzbanntriade
  • Overview: Whichever Sister has [Focusing Iris] gains energy, and when they reach their maximum, they cast [Dire Ritual]. Inflicting enough damage makes a sister drop the iris, and another sister will pick it up.
    •  Tanks: 
      Only the sister who has [Focusing Iris] needs to be tanked.
      Players affected by [Soul Manipulation] need to be damaged in order to break the spell.
      When empowered by the focusing iris, each sister uses their primary attack against only you.
    •  Healers: 
      Sister Briar's [Jagged Nettles] leaves a grievous wound on the target.
      Witches attack random party members when not carrying the [Focusing Iris].
    •  Damage dealers: 
      Make sure to focus the sister that has [Focusing Iris].
      Move away from your party when affected by [Unstable Runic Mark].
      Players affected by [Soul Manipulation] need to be damaged in order to break the spell.
    •  Bramble Bolt: Hurls a jagged splinter of bone at the enemy, inflicting 55 Physical damage.
    • Jagged Nettles: Strikes the enemy with razor-sharp nettles, inflicting 41 Physical damage and leaves a grievous wound, inflicting 8 Physical damage every 1 sec until the target is healed above 90% their maximum health.
    •  Aura of Thorns: Sister briar wraps herself in a thorny aura, inflicting 4 Physical damage every time she is struck. (Heroic)
    •  Ruinous Bolt: Fires a bolt of ruinous energy, inflicting 27 Shadow damage to the target.
    •  Unstable Runic Mark: Marks all nearby enemies with cursed runes, inflicting 5 Shadow damage every 1 sec for 6 sec. Upon expiration, or if the mark is dispelled, the rune explodes, inflicting an additional 18 Shadow damage to all nearby enemies.
    •  Aura of Dread: Sister Malady emits a dreadful aura, inflicting 2 Shadow damage every 1 sec. This effect stacks. Stacks are removed when moving. (Heroic)
    •  Soul Bolt: Fires a bolt of crippling energy, inflicting 27 Shadow damage to the target.
    •  Soul Manipulation: The caster manipulates the soul of its target, charming them.
    •  Aura of Apathy: Sister Solena emits a dreadful aura, reducing healing done by 50%. (Heroic)
  • Focusing Iris: The caster is empowered by the focusing iris, increasing their energy by 2 every 1 sec. At 100 Energy, the caster casts Dire Ritual.
    •  Dire Ritual: Releases a bust of dark energy, inflicting 41 Shadow damage to all enemies.
Seelengebundener Goliath
  • Soulbound Goliath: The Soulbound Goliath periodically gains stacks of [Soul Harvest], which can be removed by [Burning Brush].
    •  Damage Dealers: 
      Destroy [Soul Thorns] as quick as possible to free the impaled party member.
      The Soulbound Goliath's damage increases over time due to [Soul Harvest].
    •  Healers: 
      [Soul Harvest] increases the Soulbound Goliath's damage done, causing heavy damage to the party.
      [Soul Thorns] deals high Physical damage to the impaled player.
      [Crush] is a major hit against a single target, while [Burning Brush] deals damage to everybody.
    •  Tanks: 
      [Crush] deals heavy single target damage. 
      The Soulbound Goliath's damage increases over time due to [Soul Harvest].
      Move the Soulbound Goliath into [Wildfire] to reduce its damage increase.
  •  Soul Harvest: The caster draws energy from the afterlife, increasing their damage done by 5% every 2 sec. This effect stacks.
  • Soul Thorns: Jagged thorns erupt underneath the player, inflicting 11 Physical damage every 1 sec and stunning them. Destroying the thorns releases the player.
  •  Crush: Smashes the enemy with a heavy fist, inflicting 41 Physical damage.
  • Wildfire: 
    Periodically, Lightning will strike the ground in the Atrium, setting small wildfires. These fires can be used to apply [Burning Brush] to the boss.
    • Wildfire: Lightning strikes the target location, inflicting Nature damage to everything within 4 yards of its impact. Additionally, a wildfire starts to burn, inflicting 4 Fire damage every 1 sec.
      • Burning Brush: The caster is set on fire, confusing them and reducing their total Energy. Additionally, the caster emits waves of overbearing heat, inflicting 4 Fire damage to all enemies every 1 sec for 6 sec.
      •  Burning Souls: Burning souls peel off of the Soulbound Goliath, attacking nearby players for 10 sec. (Heroic)
Raal der Unersättliche
  • Overview: Avoid suffering heavy damage from Raal's [Tenderize] and prevent the Wasting Servants from reaching Raal to prevent [Consume Servant].
    •  Healers: 
      Any players hit by [Tenderize] will take a large spike in damage.
      Avoid [Rotten Expulsion], both when cast and the patches left behind.
    •  Tanks: 
      Dodge [Tenderize] as much as possible.
      Avoid [Rotten Expulsion], both when cast and the patches left behind.
      Slow down and eliminate Wasting Servants summoned by [Call Servant].
    •  Damage Dealers: 
      Dodge [Tenderize] as much as possible.
      Avoid [Rotten Expulsion], both if it is cast in your direction and what is left over on the ground.
      Slow down and eliminate Wasting Servants summoned by [Call Servant].
  •  Consume All: If no enemies are witihin melee range, Raal the Gluttonous consumes everybody, inflicting 28 Shadow damage to all enemies.
  • Call Servant: Calls in Wasting Servants to assist. These Wasting Servants make their way towards him. If they reach Raal the Gluttonous, he will cast Consume Servant.
    • Consume Servant: Consumes a nearby Wasting Servant, increasing damage done by 5%.
  •  Tenderize: Smashes the ground, inflicting 41 Physical damage to all enemies in a cone in front of the caster.
  • Rotten Expulsion: Raal the Gluttonous expels a wave of rancid food, inflicting 19 Nature damage at each impact. Each expulsion remains at the impact point, inflicting 10 Nature damage every 1 sec and reducing movement speed by 60%. (Normal)
  •  Rotten Expulsion: Raal the Gluttonous expels a wave of rancid food, inflicting 19 Nature damage at each impact. Each expulsion remains at the impact point, inflicting 10 Nature damage every 1 sec and reducing movement speed by 60%. On Heroic Difficulty and higher, each impact also spawns a Bile Oozeling. (Heroic)
Lord und Lady Kronsteig
  • Overview: Lord Waycrest engages the party directly, with Lady Waycrest assisting by using her organ to attack. When Lord Waycrest is defeated, Lady Waycrest casts [Vitality Transfer] to bring him back at the cost of her own life. At 10% remaining health, Lady Waycrest joins the fight.
    • Wracking Chord: Strikes the target with a bolt of unbearable pain, inflicting 13 Shadow damage.
    •  Discordant Cadenza: Lady Waycrest plays an ear-splitting cadenza for 5 sec, inflicting 5 Shadow damage at each of the impact points.
    • Vitality Transfer: Transfers a portion of the caster's health to the target, healing them to their maximum health.
    • Wasting Strike: Claws at the enemy with rotten claws, inflicting 27 Nature damage and additional 6 Nature damage every 1 sec for 5 sec.
    •  Virulent Pathogen: Infects the target with a highly infectious plague, inflicting 10 Shadow damage every 1 sec and reducing movement speed by 50% for 5 sec. Upon expiration or being dispelled, the target explodes, infecting nearby allies with Virulent Pathogen. (Normal)
    •   Virulent Pathogen: Infects the target with a highly infectious plague, inflicting 10 Shadow damage every 1 sec and reducing movement speed by 50% for 5 sec. Upon expiration or being dispelled, the target explodes, infecting nearby allies with Virulent Pathogen. On Heroic Difficulty and higher, Virulent Pathogen also leaves behind [Contagious Remnants]. (Heroic)
      •  Contagious Remnants: Virulent Pathogen leaves behind remnants of itself upon expiration. After 4 sec, the remnants explode, inflicting 8 Nature damage to all enemies with 5 yards and applying Virulent Pathogen. (Heroic)
    • Putrid Vitality: Transferred vitality empowers the target, increasing damage done by 5% and haste by 5%. This effect stacks.
Gorak Tul
  • Overview: Gorak Tul uses his magics to inflict ever increasing pain against his opponents, both through [Darkened Lightning] and [Death Lens]. Additionally, he calls in Deathtouched Slavers from within his realm. Deathtouched Slavers can not be killed by any traditional means, and are resurrected by [Dread Essence][Alchemical Fire] can be used to destroy them for good. Healers: 
    • Avoid being hit by [Darkened Lightning] by staying spread apart.
      Use [Alchemical Fire] to destroy Deathtouched Slaver's corpses.
      [Death Lens] inflicts a large portion of the player's maximum health in damage. (Heroic)
    •  Tanks: 
      Make sure to pick up any Deathtouched Slavers summoned by Gorak Tul.
      Use [Alchemical Fire] to destroy Deathtouched Slaver's corpses.
      [Death Lens] inflicts a large portion of the player's maximum health in damage. (Heroic)
    •  Damage Dealers: 
      Avoid being hit by [Darkened Lightning] by staying spread apart.
      Use [Alchemical Fire] to destroy Deathtouched Slaver's corpses.
      [Death Lens] inflicts a large portion of the player's maximum health in damage. (Heroic)
  • Dread Essence: At 100 energy, the caster releases a torrent of dark energy, inflicting 17 Shadow damage to all enemies. Additionally, all Deathtouched Slavers are resurrected, brought back to their maximum health, and any crowd control effects on them are dispelled.
  • Summon Deathtouched Slaver: Summons forth a Deathtouched Slaver to assist the caster.
  •  Darkened Lightning: A shadowy arc of lightning strikes an enemy, inflicting 15 Shadow damage and then jumping to additional nearby enemies.
  •  Grim Portal: Opens up a tear to Gorak Tul's realm, which casts Death Lens at a random enemy. (Heroic)
    •  Death Lens: A torrent of death energy is focused on the player, stunning them and inflicting 90% of maximum health in Shadow damage over 5 sec. (Heroic)
    • Alchemical Fire: Throws a vial of alchemical fire at a target location, burning the corpses of nearby Deathtouched Slavers.

Diese Beute gibt es zu holen

Das Wichtigste in einem Dungeon ist natürlich die Beute und davon gibt es in den Instanzen von Battle for Azeroth wieder reichlich. Das System der Itemlevel-Upgrades durch die kriegs- und titanengeschmiedeten Aufwertungen existiert weiterhin. Außerdem gibt es die Azerit-Ausrüstung (Helm, Schultern und Brustteil) mit besonderen Boni zu holen. Abseits von all dem gibt es aber auch besondere Beutestücke in verschiedenen Dungeons, wie Haustiere, Mounts und mehr!

Besondere Beutestücke
Beute der Bosse

Berufsschläger - Bosse durch Berufe beschwören

In einigen Dungeons können durch Berufe spezielle Bosse aktiviert werden. Diese gehören zum Erfolg Berufsschläger, sind aber auch so ganz interessant, da sie wie alle anderen Bosse in einer Instanz Artefaktmacht gewähren. In jedem Durchlauf gibt es bestimmte Items, die nur von Spielern benutzt werden können, die einen bestimmten Handwerksberuf erlernt haben. Tun sie dies, erscheint ein Boss. Dafür ist jedoch mindestens eine Berufsfertigkeit von 75 von Nöten!

Zusatzbosse im Kronsteiganwesen

Erfolge in diesem Dungeon

Auch Erfolge gibt es in Dungeons immer viele zu holen. An sich natürlich erst einmal für das Abschließen der Instanz in den verschiedenen Modi, dann aber auch noch diverse andere Achievements, die man für den Meta-Erfolg Ruhm des kriegsgezeichneten Helden benötigt, um dadurch wiederum ein schickes Reittier zu erhalten. Nämlich die Zügel des Obsidankrolusks

Die Erfolge in diesem Dungeon
  • Wer steht denn da wieder im Feuer?
    Generell einfach zu erlangen, wenn man die Spielmechanik richtig benutzt. Der Boss Seelengebundener Goliath bekommt alle 2 Sekunden einen Stapel von Seelenernte. Um diesen Buff zu entfernen, muss man den Goliath durch die Lauffeuer ziehen, die auf dem Kampffeld erscheinen. Um den Erfolg zu kriegen, muss der Goliath besiegt werden, während er weniger als 12 (also maximal 11) Stapel von Seelenernte auf sich hat.
     
  • Alchemische Romanze
    Ebenfalls ein einfacher Erfolg. Während des Kampfes gegen Endboss Gorak Tul, werden immer wieder Sklaventreiber beschworen. Diese kann man nur dann komplett zerstören, wenn man sie mit Alchemistisches Feuer verbrennt, welches immer mal wieder auf dem Kampffeld erscheint. Der Erfolg erfordert nun, dass man drei Sklaventreiber auf einmal mit nur einem Feuer tötet. Bedeutet also, ihr müsst zwei Sklaventreiber so lange am Leben halten, bis der dritte beschworen wird. Dann auf einem Punkt töten und das Feuer auf die Leichen werfen. Schon ist der Erfolg euer! 
     
  • Berufsschläger
    Dieser Erfolg dauert etwas länger, denn er wird nicht nur im Kronsteiganwesen gemacht, sondern auch in der Belagerung von Boralus. So gilt es insgesamt 8 Minibosse zu beschwören und zu töten. Das kann man in mehreren Durchläufen durch die Instanzen machen. Um die Bosse zu beschwören, müssen Spieler mit bestimmten Berufen in der Gruppe sein. Diese können dann mit einem Item in der Instanz interagieren, um den jeweiligen Miniboss zu beschwören. Im Kronsteiganwesen warten fünf der acht Bosse auf euch!

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Zodiarcc - Mitglied
Bei dem 2. Boss in Freihafen habt ihr nur eine Möglichkeit den Boss zu aktivieren und nur eine Taktik erwähnt, es gibt aber mehrere verschiedene die wöchentlich wechseln.
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Kannix0815 - Mitglied
Die Karte mit dem Standort des Dungeons "Tol Dagor" scheint falsch zu sein. Gehört sie nicht zum Dungeon "Schrein des Sturms"?
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Avrii2k - Mitglied
Auch wenn es vom Lore vielleicht her kein Sinn macht, hoffe ich das beide Faction Dungeons für beide Fraktionen geöffnet werden. Sonst müsste man für sein M+ Score tatsächlich Horde und Allianz Chars haben :p
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