Die Dungeons von Battle for Azeroth

22. September 2018 - 06:07 Uhr 6

Das Riesenflöz!!

Das Riesenflöz befindet sich auf Kezan, der Heimatinsel der Horde-Goblins! Dort ist eine riesige Azerit-Quelle aufgetaucht, die sich der Mogul Ratztunk von der Venture Co. unter den Nagel reißen will! Naja und das will man natürlich verhindern, denn zum einen soll er sich durch diese mächtige Ressource keinen goldenen Hintern verdienen und zum anderen wäre es eher unpraktisch, wenn böse Buben Azerit in die Hände kriegen und damit mächtige Kriegswaffen bauen. Also, nichts wie hin zum Riesenflöz! 

Allgemeine Informationen
  • Dungeon: Das Riesenflöz!! 
  • Zone: Kezan
  • Bosse: 4
  • Modi: Normal, Heroisch, Mythisch
  • Betretbar: ab Stufe 115 (Horde) und 120 (Allianz)

Dort befindet sich der Dungeon

Für den normalen und heroischen Modus kann man sich natürlich einfach über das automatisierte Suchtool anmelden, um eine Gruppe zu finden, und wird dann auch direkt in den Dungeon teleportiert. Doch wer den mythischen und später mythisch-plus Modus spielen wer, der muss sich persönlich zum Eingang der Instanz begeben. Da stößt man schnell auf das Problem, dass man gar nicht weiß, wo genau sich dieser befindet. Kein Problem, wir helfen euch. 

Der Eingang zum Dungeon
Zwar befindet sich dieser Dungeon nicht direkt auf Zandalar oder Kul Tiras, aber die Horde fährt dort mit einem Boot hin und die Allianz kommt durch die Malwurfsmaschinen der Dunkeleisenzwerge in den Genuss der Instanz. Demnach gibt es also zwei Eingänge. Hordler finden das kaum übersehbare Schiff links im Hafen von Zuldazar. Allianzler müssen auch nach Zuldazar reisen und dort dann zum Stützpunkt auf Xibala gehen. Diesen erreicht man ganz einfach über das Schiff der Allianz in Boralus, mit dem man über die Kriegskampagne auf den feindlichen Kontinent reist. Xibalas (Zuldazar) ist dort der Hauptstützpunkt. 

Bosse und Fähigkeiten

Münzbetriebener Meuteverprügler
  • Overview: The Coin-Operated Crowd Pummeler will use its [Footbomb Launcher] to launch Azerite footbombs near its enemies. Kicking the footbombs back at the Pummeler will inflict [Blazing Azerite].
    •  Damage Dealers: 
      Avoid the damage from [Timed Detonation] by kicking the Azerite Footbombs back at the Pummeler.
      Avoid the Pummeler's [Shocking Claw].
    •  Healers: 
      Avoid the damage from [Timed Detonation] by kicking the Azerite Footbombs back at the Pummeler.
      Avoid the Pummeler's [Shocking Claw].
    •   Tanks: 
      Keep the Pummeler stationary to enable allies to accurately [Punt] Azerite footbombs.
  • Static Pulse: Emits a pulse of electricity, inflicting 27 Nature damage instantly and 5 Nature damage every 2 sec for 6 sec. Also knocks back all enemies.
  • Footbomb Launcher: Launches explosive footbombs into the arena. After 10 sec, the footbombs will trigger Timed Detonation. Footbombs punted into the Coin-Operated Crowd Pummeler trigger Blazing Azerite instead of exploding.
    •  Timed Detonation: A timed charge detonates the Azerite Footbomb, inflicting 20 Fire damage to enemies within 25 yards.
      The explosion covers enemies in blazing Azerite, increasing all damage taken by 50% for 15 sec, stacking up to 5 times.
    •  Punt: Kick an Azerite Footbomb, sending it flying.
      • Blazing Azerite: Kicking an Azerite Footbomb into the Coin-Operated Crowd Pummeler causes the footbomb to explode, inflicting 27 Fire damage.
        The explosion covers the Crowd Pummeler in blazing Azerite, increasing all damage taken by 50% for 15 sec, stacking up to 5 times.
  • Shocking Claw: Turns to fire a cone of electricity at an enemy, inflicting 43 Nature damage and stunning enemies for 3 sec.
  •   Throw Coins: The crowd throws piles of coins into the arena around the Coin-Operated Crowd Pummeler. (Heroic)
    •  Coin Magnet: Draws any pile of gold within 15 yards to the Coin-Operated Crowd Pummeler. The Pummeler gains an application of Pay to Win for each coin pile consumed. (Heroic)
      •  Pay to Win: Damage inflicted increased by 10% for every pile of gold consumed by the Coin-Operated Crowd Pummeler. (Heroic)
Azerokk
  • Overview: Azerokk's Earthrager allies are dangerous if left uncontrolled, and can inflict heavy damage even to the sturdiest foes. Control them with crowd control or with [Fracking Totem] as left behind by the Venture Co. Seismologists.
    •  Damage Dealers: 
      Kill Earthragers quickly after they receive [Azerite Infusion] to minimize the damage they inflict while infused.
      Run from Earthragers that target you with [Raging Gaze], and snare them if possible.
    •  Healers: 
      Run from Earthragers that target you with [Raging Gaze], and snare them if possible.
    •   Tanks: 
      Keep Azerokk away from your allies to protect them from one source of [Resonant Quake].
  • Fracking Totem: Place a Fracking Totem, which incapacitates your current target for 1 min. Can only be used against Earthragers. This effect breaks when the target is damaged.
  • Call Earthrager: Calls forth an Earthrager to assist the caster.
      • Jagged Cut: Jagged rock slices into the player with every melee attack, inflicting 4 Physical damage every 2 sec for 10 sec. This effect stacks.
      • Raging Gaze: An Earthrager selects a random player and pursues them relentlessly.
  • Azerite Infusion: Infuses an Earthrager with Azerite, freeing it from crowd control and increasing its damage taken by 150% and its damage inflicted by 50%.
    Prefers targets not under the effects of Fracking Totem or other crowd control effects.
  • Resonant Pulse: Azerokk resonates with power, causing all active Earthragers to channel Resonant Quake.
    • Resonant Quake: Causes tremors within an 20 yard area around the caster, inflicting 9 Physical damage every 2 sec for 6 sec.
  •  Tectonic Smash: Azerokk slams the ground, inflicting 35 Physical damage and knocking down players in a cone in front of the caster. (Heroic, Challenge)
Rixxa Fluxflamme
  • Searing Reagent: Shoots a glob of Searing Reagent at an enemy, inflicting 11 Fire damage.
  •  Azerite Catalyst: Fires a stream of Azerite Catalyst at an enemy for 5 sec, setting the ground ablaze. The flames inflict 22 Fire damage every 2 sec.
  •  Chemical Burn: Sprays up to 2 players with a nasty chemical, inflicting 12 Nature damage every 2 sec for 10 sec.
  • Propellant Blast: Fires a burst of sprayer propellant at a player's location for 4 sec, inflicting 13 Nature damage every 1 sec and pushing them away from the caster.
    Patches of Azerite Catalyst will also be pushed away.
  •  Gushing Catalyst: A pipe overflows with Azerite Catalyst, spraying a line of the toxic stuff into the arena. (Heroic)
Mogul Ratztunk
  • Overview: Mogul Razdunk's Azerite-powered war machine can attack players at ground level with guns, as well as from the air with a powerful drill.
    •  Damage Dealers: 
      Minimize the number of your allies struck by explosions from [Homing Missile] when you are targeted.
      Mogul Razdunk must strike [Big Red Rocket] shells with [Drill Smash] to force him to return to the ground.
    •  Healers: 
      Lead [Homing Missile] away from your allies to limit the number of targets it can damage.
      Mogul Razdunk must strike [Big Red Rocket] shells with [Drill Smash] to force him to return to the ground.
    •  Tanks: 
      Mogul Razdunk will call Venture Co. Skyscorchers in to assist him when he begins Death from Above.
      Mogul Razdunk must strike [Big Red Rocket] shells with [Drill Smash] to force him to return to the ground.
  • B.O.O.M.B.A. (Heroic)
    • Micro Missiles: A B.O.O.M.B.A. drone launches a salvo of Micro Missiles, inflicting 33 Fire damage to players within 6 yards of each missile's impact. (Heroic)
  • Stage One: Big Guns
    • Gatling Gun: Spins in place and fires a hail of bullets, inflicting 7 Physical damage every 0.3 sec to all players in front of Mogul Razdunk.
    • Homing Missile: Fires a homing missile that chases a player. On impact, or after 10 sec, the missile explodes, inflicting 32 Fire damage immediately and 6 Fire damage every 2 sec for 6 sec to all players within 20 yards of the missile. The missile's speed increases as it travels.
  • Stage Two: Drill!
    • Drill Smash: Flies through the air and impacts a player's location, inflicting 54 Physical damage to targets within 4 yards, and 27 Physical damage to all targets beyond 4 yards.
      Any Big Red Rocket struck by Drill Smash will explode, removing a stack of Configuration: Drill.
    • Big Red Rocket: Calls several Big Red Rockets down from the sky, inflcting 49 Fire damage on impact and 8 Fire damage every 2 sec for 6 sec.
      • Azerite Heartseeker: Aims a piercing shot at a random player, striking the first player caught in its path. The bullet inflicts 40 Physical damage and reduces healing by 33% for 8 sec.
      • Concussion Charge: Throws a grenade at a random player, inflicting 19 Fire damage and knocking back players within 4 yards.
      • Jump Jet: Jumps to a location within 15 yards of a player.

Diese Beute gibt es zu holen

Das Wichtigste in einem Dungeon ist natürlich die Beute und davon gibt es in den Instanzen von Battle for Azeroth wieder reichlich. Das System der Itemlevel-Upgrades durch die kriegs- und titanengeschmiedeten Aufwertungen existiert weiterhin. Außerdem gibt es die Azerit-Ausrüstung (Helm, Schultern und Brustteil) mit besonderen Boni zu holen. Abseits von all dem gibt es aber auch besondere Beutestücke in verschiedenen Dungeons, wie Haustiere, Mounts und mehr!

Besondere Beutestücke
Beute der Bosse

Erfolge in diesem Dungeon

Auch Erfolge gibt es in Dungeons immer viele zu holen. An sich natürlich erst einmal für das Abschließen der Instanz in den verschiedenen Modi, dann aber auch noch diverse andere Achievements, die man für den Meta-Erfolg Ruhm des kriegsgezeichneten Helden benötigt, um dadurch wiederum ein schickes Reittier zu erhalten. Nämlich die Zügel des Obsidankrolusks

Die Erfolge in diesem Dungeon
  • Platzsturm
    Um den Erfolg zu erhalten, müsst ihr Ledley der Kühne während des Kampfes gegen den Münzbetriebenen Meuteverprügler töten. Er steht in der Kampfarena rechts auf der Tribüne. Um ihn herunterzuholen, wird Extrastarke Kaja'Cola benötigt. Diese steht einfach direkt rechts vor dem Eingang zur Kampfarena auf dem Boden. Sie gibt einem Spielen einen Extra-Aktionsbutton. Wenn der Meuteverprügler gepullt wurde, kann die Cola durch den Knopf auf Ledley geworfen werden. Dadurch hüpft wer mit vier seiner Kumpanen in die Arena und greift an. Zusammen machen sie sehr viel Schaden.

    Ledley setzt Rote Karte ein, was immer unterbrochen werden sollte. Seine Gehilfen werfen mit Bier um sich, wodurch Spieler hohen Schaden erhalten und 10 Sekunden betrunken gemacht werden. Man kann die zusätzlichen Gegner mit der Schockenden Klaue vom Meuteverprügler treffen, wenn sie im Effektbereich stehen.
     
  • Allzeit schlachtzugsbereit VI
    Für diesen Erfolg ist jeder Spieler selbst verantwortlich, man muss sich nicht auf seine Gruppe verlassen. So gilt es beim Endboss des Dungeons - Mogul Ratztunk - sich nicht von MaschinenkanoneMikroraketen oder Dicke rote Rakete treffen zu lassen. Also: ausweichen, ausweichen und mehr ausweichen!

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Kannix0815 - Mitglied
Die Karte mit dem Standort des Dungeons "Tol Dagor" scheint falsch zu sein. Gehört sie nicht zum Dungeon "Schrein des Sturms"?
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Avrii2k - Mitglied
Auch wenn es vom Lore vielleicht her kein Sinn macht, hoffe ich das beide Faction Dungeons für beide Fraktionen geöffnet werden. Sonst müsste man für sein M+ Score tatsächlich Horde und Allianz Chars haben :p
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