Die Dungeons von Battle for Azeroth

25. September 2018 - 17:35 Uhr 7

Tempel von Sethraliss

In Vol'dun kämpfen die Anhänger von Sethraliss gegen die treulosen Sethraks, angeführt von Korthek, der zusammen mit General Jakra'zet Mythrax auferstehen lassen will. Ein C’thraxx, welcher für die Verwüstung des Gebiets verantwortlich ist und in direkter Verbindung zu den alten Göttern steht. Darum schwächen sie den Avatar von Sethraliss, der im Tempel kurz vor der Wiedergeburt steht, nachdem er sich vor vielen Jahren opferte, um Mythrax einzusperren. Das gilt es in diesem Dungeon zu unterbinden, denn die Macht von Sethraliss wird nach den Ereignissen, die wir in Vol'dun erleben, dringend gebraucht, mehr denn je!

Allgemeine Informationen
  • Dungeon: Tempel von Sethraliss
  • Zone: Vol'dun
  • Bosse: 4
  • Modi: Normal, Heroisch, Mythisch
  • Betretbar: ab Stufe 110 (Horde) und 120 (Allianz)

Dort befindet sich der Dungeon

Für den normalen und heroischen Modus kann man sich natürlich einfach über das automatisierte Suchtool anmelden, um eine Gruppe zu finden, und wird dann auch direkt in den Dungeon teleportiert. Doch wer den mythischen und später mythisch-plus Modus spielen wer, der muss sich persönlich zum Eingang der Instanz begeben. Da stößt man schnell auf das Problem, dass man gar nicht weiß, wo genau sich dieser befindet. Kein Problem, wir helfen euch. 

Der Eingang zum Dungeon
Die Ruhestätte von Sethraliss wurde von den treulosen Sethraks übernommen, Zeit für Ordnung zu sorgen! Der Tempel selbst ist das Herzstück der Zone Vol'dun auf Zandalar und kann kaum übersehen werden. Allerdings muss man sich ein wenig über die Klippen der dortigen Berglandschaft hangeln, um zum Haupteingang zu kommen. Ein Flugpunkt liegt aber direkt in der Nähe. Einmal geschafft, kann man also immer wieder hinfliegen.

Bosse und Fähigkeiten

Adderis und Aspix
  • Overview: Aspix and Adderis have a [Lightning Shield] that transfers back and forth between them during the encounter. This shield empowers the recipient, granting access to powerful lightning-based abilities. When not empowered in this way, they will use wind-based attacks instead.
    •  Damage Dealers: 
    • [Lightning Shield] reflects damage to attackers.
      Side step Adderis' [Cyclone Strike].
      Avoid damage allies when afflicted with [Conduction].
      Spread out for [Arc Dash].
      Stay in close to Adderis when he is not shielded to help split the damage of [Arcing Blade]. (Heroic)
    •  Healers: 
    • Get away from your allies when targeted by [Conduction].
      At 100 energy Aspix will cast [Static Shock] inflicting heavy damage to the party.
      Spread out when Adderis reaches 100 energy to avoid damage from [Arc Dash].
      Stay in close to Adderis when he is not shielded to help split the damage of [Arcing Blade]. (Heroic)
    •  Tanks: 
    • [Lightning Shield] reflects damage to attackers.
      Side step Adderis' [Cyclone Strike].
      Spread out when Adderis reaches 100 energy to avoid damage from [Arc Dash].
      Keep Adderis close to your allies when he is not shielded to help split the damage of [Arcing Blade]. (Heroic)
  • Lightning Shield: The caster is surrounded by Arc Lightning that reflects 16 Nature damage to all attackers.
  • Aspix: 
    Aspix gains the Lightning Shield at the beginning of the fight.
    •  Jolt: Aspix jolts the target for 8 Nature damage.
    •  Conduction: Aspix charges the air around the victim, causing them to release a sudden burst of 27 Nature damage after 5 sec.
      Any allies within 8 yards of the victim will take Nature damage when this effect expires. Aspix uses this ability when he has 50 energy.
    •  Static Shock: Aspix unleashes a burst of electricity that inflicts 22 Nature damage. Aspix uses this ability when he has 100 energy.
    •  Gust: Aspix blasts the target for 8 Nature damage.
    •  Gale Force: Aspix channels a gale force wind at a random target, pushing back all players in line with the victim.(Heroic)
  • Adderis
    •   Arcing Blade: Adderis inflicts 50 Nature damage, divided evenly amongst all targets within 15 yards of him. (Heroic)
    •  Cyclone Strike: Adderis swings their weapon so quickly that a burst of wind inflicts 27 Nature damage to all players in front of the caster.
    •  A Peal of Thunder: Adderis winds up for a massive strike that inflicts 54 Nature damage to all enemies within 15 yards. Adderis uses this ability when he has 50 energy.
    •  Arc Dash: Adderis slips through the air at blinding speed, teleporting to the target location and striking all enemies along the way. Adderis uses this ability when he has 100 energy.
Merektha
  • Overview: Merektha will emerge and attack players while small groups of Merektha's eggs will begin to hatch. Once hatched the snakes will attack players while Merektha submerges and charges across the playspace.
    Merektha will re-emerge shortly thereafter and a new clutch of eggs will begin to hatch. Merektha will repeat the burrow and re-emerge process one more time.
    •  Damage Dealers: 
    • You cannot hit Sand-crusted Strikers while they are [Obscured].
      Coordinate crowd-controlling abilities on Venomous Ophidians, then focus them down as quickly as possible.
      Free allies enveloped by [A Knot of Snakes] quickly, a stunning ability immediately frees the victim.
      Even though you'll still take the damage from [Blinding Sand], you will not be blinded if you face away from Merektha when hit. (Heroic)
    •  Healers: 
    • [Cytotoxin] is a poison that can be removed.
      Even though you'll still take the damage from [Blinding Sand], you will not be blinded if you face away from Merektha when hit.
      Players enveloped by [A Knot of Snakes] will take damage until they are freed; a stunning ability immediately frees the victim. (Heroic)
    •  Tanks: 
    • Coordinate crowd controlling abilities on Venomous Ophidians to lessen the number of [Cytotoxin] applications you will receive.
      Pull Sand-crusted Strikers out of their [Dust Clouds] to allow your damage dealers to kill them.
      A stunning ability will immediately free the victim enveloped by [A Knot of Snakes]. (Heroic)
       
  •   Hadotoxin: A potent toxin courses through your veins, inflicting 22 Nature damage over 8 sec.
  • Noxious Breath: The caster exhales a series of toxic missiles that will leave toxic pools wherever they land.
    • Toxic Pool: Players standing in a Toxic Pool take 15 Nature damage every 1 sec.
  • Blinding Sand: Merektha exhales Blinding Sand, inflicting 15 Physical damage to all enemies within 100 yards. Victims that are looking at Merektha are blinded for 5 sec.
  • Hatch: The embryo within the egg is beginning to hatch. When complete, a snake will emerge and attack the players.
  •  Burrow: Merektha burrows through floor, inflicting 27 Physical damage to any players caught in her path. Victims are knocked back.
  •   A Knot of Snakes: A Knot of Snakes envelopes the target, preventing any action and slowly suffocating the victim for 81 Physical damage over 15 sec. The victim can be freed by killing the snakes or incapacitating them. (Heroic)
Galvazzt
  • Overview: Energy Cores form around the playspace and attempt to energize Galvazzt. Players can intervene to energize themselves instead but will take more damage the longer they do so.
    •  Damage Dealers: 
      Stand in between Galvazzt and any existing Energy Core to prevent Galvazzt from getting [Galvanized].
      Players take more damage from [Galvanized] the longer they stand in the beam.
      Galvazzt casts [Consume Charge] at 100 energy.
    •  Healers: 
      Stand in between Galvazzt and any existing Energy Core to prevent Galvazzt from getting [Galvanized].
      Players take more damage from [Galvanized] the longer they stand in the beam.
      [Capacitance] increases all damage dealt by Galvazzt.
      Galvazzt casts [Consume Charge] at 100 energy.
    •  Tanks: 
      Stand in between Galvazzt and any existing Energy Core to prevent Galvazzt from getting [Galvanized].]
      Players take more damage from [Galvanized] the longer they stand in the beam.
      Galvazzt casts [Consume Charge] at 100 energy.
  •  Galvanize: If unblocked, the energy core increases the energy level of Galvazzt. If Galvazzt reaches 100 energy he will cast Consume Charge.
    • Electroshock: Players standing in between Galvazzt and the energy core will prevent Galvazzt from gaining energy; but will take 3 Nature damage themselves. Further damage from Electroshock is increased by 10% for 10 sec.
  •   Consume Charge: Galvazzt consumes all of their energy, inflicting 15 Nature damage to all players. Consuming the energy also grants Galvazzt a stack of Capacitance.
    •  Capacitance: With each release of energy, Galvazzt's damage increases 20%.
  •  Induction: Inflicts 5 Nature damage to all enemies. The damage of Induction is increased by Galvazzt's level of Capacitance.(Heroic)
  • Chaotic Spark: Chase down a random player for up to 30 seconds and will Short Circuit Galvazzt or any player they get close to.
    •  Short Circuit: Inflicts Nature damage to any player affected by this spell and stuns them for 15 sec. If Galvazzt is hit with this, he is Galvanized for 15 energy instead.
Avatar von Sethraliss
  • Overview: Jakra'zet's allies will continually [Taint] the Avatar of Sethraliss, thwarting your attempts to heal her.
    As the Avatar is restored, more and more of Jakra'zet's allies will join the fray, often causing [Toads] to [Plague] you. Dispatch the Heart Guardians and Hoodoo Hexxers, then captilize on your opportunity to heal the Avatar. The encounter is complete when the Avatar is fully restored.
    •  Damage Dealers: 
      Heart Guardians deal significantly more damage to your tank the longer they are alive.
      Hoodoo Hexers decrease the amount of healing the Avatar of Sethraliss receives.
      Plague Toads chase healers and inflict them with [Plague].
      The Energy Fragment spawned by a dying Heart Guardian is most useful when the Avatar of Sethraliss is free from [Taint].
    •  Healers: 
      You must heal the Avatar of Sethraliss to full for your party to succeed.
      [Plague] will thwart your attempts to heal the Avatar.
      Heart Guardians will deal significantly more damage to your tank the longer they are alive.
      The Energy Fragment spawned by a dying Heart Guardian is most useful when the Avatar of Sethraliss is free from [Taint].
    •  Tanks: 
      Heart Guardians will deal significantly more damage to you the longer they are alive.
      Move Heart Guardians near any Hoodoo Hexxers to allow your damage dealers to captilize on their damage potential.
      Plague Toads chase healers and inflict them with [Plague].
      The Energy Fragment spawned by a dying Heart Guardian is most useful when the Avatar of Sethraliss is free from [Taint].
    •  Taint: Taints the Avatar of Sethraliss, reducing all incoming healing taken by 20%. Multiple application reduce the healing taken by the victim even further.
    •  Heart Attack: The Heart Guardian strikes at the heart of their target, inflicting 10 Nature damage and increasing the damage they take from all sources by 20% for 10 sec.
    •  Energy Fragment: When a Heart Guardian dies, a fragment of its energy drops to the ground. Picking up this fragment will partially restore the Avatar of Sethraliss.
  •  Plague Doctor (Heroic)
    •  Snake Charm: Transforms the enemy into a snake for 1 min. While transformed, the victim is incapacitated, and cannot attack or cast spells for 15 sec. (Heroic)
    •  Chain Lightning: Hurls a lightning bolt at the enemy, dealing 11 Nature damage and then jumping to additional nearby enemies. Affects up to 3 total targets. (Heroic)
  •  Rain of Toads: The caster summons several Plague Toads that will chase down any healers they find and Plague them.
    •  Plague: You are afflicted with the plague! Healing you do is reduced by 50%.
      The victim suffers 27 Plague damage over the duration. Multiple applications of Plague cause the damage effect to stack.
  •  Pulse: The Heart of Sethraliss unleashes a blast of energy, inflicting 30 Nature damage over 12 sec. to all players.
  • Cardiac Shock: Lightning crashes down near the Heart of Sethraliss, inflicting 25 Nature damage to all players within 3 yards of the impact.

Diese Beute gibt es zu holen

Das Wichtigste in einem Dungeon ist natürlich die Beute und davon gibt es in den Instanzen von Battle for Azeroth wieder reichlich. Das System der Itemlevel-Upgrades durch die kriegs- und titanengeschmiedeten Aufwertungen existiert weiterhin. Außerdem gibt es die Azerit-Ausrüstung (Helm, Schultern und Brustteil) mit besonderen Boni zu holen. Abseits von all dem gibt es aber auch besondere Beutestücke in verschiedenen Dungeons, wie Haustiere, Mounts und mehr!

Besondere Beutestücke
Beute der Bosse

Erfolge in diesem Dungeon

Auch Erfolge gibt es in Dungeons immer viele zu holen. An sich natürlich erst einmal für das Abschließen der Instanz in den verschiedenen Modi, dann aber auch noch diverse andere Achievements, die man für den Meta-Erfolg Ruhm des kriegsgezeichneten Helden benötigt, um dadurch wiederum ein schickes Reittier zu erhalten. Nämlich die Zügel des Obsidankrolusks

Die Erfolge in diesem Dungeon
  • Schlangenfresser
    An sich ist dieser Erfolg nicht kompliziert, aber ein wenig verbuggt, weshalb er dann doch kompliziert wird. Zumindest zum aktuellen Zeitpunkt. Es gilt das massive Ei im Kampf gegen Merektha schlüpfen zu lassen, die solide Schlange zu besiegen, sich den Schlangenfresser-Buff zu holen und dann den Boss zu töten. Das Ei befindet sich auf dem Skelett über dem Ausgang zum nächsten Boss. Es ist versteckt und kann durch Fähigkeiten wie LeuchtfeuerTod und Verfall oder Feuerregen sichtbar gemacht werden.



    Um das Ei schlüpfen zu lassen, muss man es mit der Bossfähigkeit Blendender Sand treffen und auf 0% Lebenspunkte herunterbringen. Mit Fähigkeiten der Spieler, darf man es nicht töten, sonst verschwindet es einfach nur. Es ist ziemlich trickreich das Ei zu treffen und erfordert wohl ein paar Versuche. Ein Todesritter kann es durch Todesgriff einfach herunterziehen. Schlüpft das Ei, tötet die Solide Schlange , klickt sie danach an und ihr erhaltet Schlangenfresser als Buff. Nun Merektha töten und den Erfolg erhalten!
     
  • Schlangenaugen
    Bevor man zum Endboss im Tempel gelangt, muss erst das Event mit den Schlangenaugen gespielt werden. Auf der linken und rechten Seite des Raums vor dem Endboss, befindet sich je ein Schlangenauge. Diese müssen in das Skelett, das den Ausgang versperrt, eingesetzt werden. Für den Erfolg müssen beide Augen innerhalb von 10 Sekunden zueinander eingesetzt werden. Am besten sollten diese Aufgabe 2 DDs übernehmen, während die anderen Gruppenmitglieder sich um den ganzen Trash kümmern. Problematisch sind die Kugelwächter! Davon befinden sich links und rechts jeweils einer, vor dem Ausgang einer und in der Mitte gleich mehrere. Versucht diese mit Fähigkeiten wie ParalyseEiskältefalle und Verwandlung in Schacht zu halten.
     
  • Gute Nacht, mein Prinz
    Dieser Erfolg ist ziemlich witzig und wird beim Endboss geholt. Während des Kampfes erscheinen immer wieder Seuchenkröten. Diese müssen immer mit dem Emote "/küssen" geküsst werden. Irgendwann verwandelt sich dann eine davon in einen Prinz, der aussieht wie Handelsprinz Gallywix. Er kann nicht sterben und somit braucht ihr euch keine Sorgen machen, den Erfolg dann nicht mehr zu schaffen. Nun einfach den Encounter hinter euch bringen und ihr kriegt den Erfolg!

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Zodiarcc - Mitglied
Bei dem 2. Boss in Freihafen habt ihr nur eine Möglichkeit den Boss zu aktivieren und nur eine Taktik erwähnt, es gibt aber mehrere verschiedene die wöchentlich wechseln.
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Kannix0815 - Mitglied
Die Karte mit dem Standort des Dungeons "Tol Dagor" scheint falsch zu sein. Gehört sie nicht zum Dungeon "Schrein des Sturms"?
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Avrii2k - Mitglied
Auch wenn es vom Lore vielleicht her kein Sinn macht, hoffe ich das beide Faction Dungeons für beide Fraktionen geöffnet werden. Sonst müsste man für sein M+ Score tatsächlich Horde und Allianz Chars haben :p
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