Legion Guide - Raiden: Nachtfestung, Alptraum, Weltbosse, Tier 19 & mehr

Der Smaragdgrüne Alptraum

Veröffentlichung
am 18.09.2016 - 17:33
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Mit dem Smaragdgrüne Alptraum starten Helden auf Stufe 110 ihre Raiderfahrung, denn dieser Schlachtzug ist der erste, den wir in Legion betreten können. Insgeamt stehen dabei sieben Encounter zur Verfügung, wovon wir einige sogar kennen. So wie Ursoc, die (Alp-)Traumdrachen oder auch Cenarius selbst. Als Endboss erwartet uns Xavius, den man bereits in Val'sharah während der Levelphase kennenlernen konnte. Dieser Schlachtzug erzählt somit also die Geschichte rund um diese Zone weiter.

Die Raid-Instanz ist in mehrere Flügel unterteilt, die durch Portale im Eingangsbereich zugänglich sind. Die Flügel unterscheiden sich nicht nur durch Boss-Kämpfe, sondern auch im Aussehen, denn jeder Flügel repräsentiert ein komplett anderes Gebiet. Diese Gebiete kennen wir bereits aus der Außenwelt von Azeroth, allerdings nicht so wie sie im Smaragdgrünen Alptraum dargestellt werden.

Der Smaragdgrüne Traum wurde von den Titanen als Entwurf für Azeroth selbst erschaffen – ein üppiges und perfektes Spiegelbild der Natur, wie sie ohne den Einfluss sogenannter Zivilisationen verblieben wäre. Seit Jahren vernehmen die Druiden und Hüter, die der Natur am nächsten stehen, die Zeichen einer beunruhigenden Präsenz innerhalb des Traums. Durch die Kräfte der Legion und des Alptraumfürsten Xavius ist diese schleichende Verderbnis nun hervorgebrochen und droht, sich auf ganz Azeroth auszubreiten.

 

Infos in der Zusammenfassung

  • Raid: Smaragdgrüner Albtraum
  • Eingang: Val'sharah (57, 37)
  • Bosse: 7
  • Itemlevel
    • Schlachtzusgbrowser: 835 +
    • Normal: 850 +
    • Heroisch: 865 +
    • Mythisch: 880 +

Aufbau der Raidinstanz

Lassen wir den Schlachtzugsbrowser mal außen vor, ist der Raid sehr variable aufgebaut, denn bis auf den ersten und die letzten beiden Bosse, kann die Gruppe frei entscheiden, welcher Boss angegangen werde soll. So werdet ihr im Smaragdgrünen Alptraum als erstes Nythendra gegenüberstehen. Nachdem man diesen Drachen besiegt hat, öffnet sich der Weg zu einem Portalnetzwerk. Es gibt vier mögliche Wege, die ihr einschlagen könnt, die euch nach Il'gynoth, Elerethe Renferal, Ursoc oder die Drachen des Alptraums bringen. Konnten alle 4 Bosse besiegt werden, führt euch der Weg zum verdorbenen Cenarius und schließlich zum Endboss Xavius. Im Schlachtzugsbrowser unterteilt sich der Raid in die folgenden drei Flügel auf.
 

Teil 1 - Dunkelstamm

Um den Alptraum zu läutern, muss man Shaladrassil erklimmen, an dessen Spitze der Schleier der Träume am dünnsten ist.

  • Nythendra
  • Il'gynoth, Herz der Verderbnis
  • Elerethe Renwild
     

Teil 2 - Gepeinigte Wächter

Der Alptraum erfasst zuerst jene, die der Natur verbunden sind, und infiziert den Verstand dieser Beschützer mit Wut und Hass.

  • Ursoc
  • Drachen des Alptraums
  • Cenarius
     

Teil 3 - Riss von Aln

Tief in dieser finsteren, formlosen Weite, die sich der Realität und den Sinnen verweigert, wartet der Alptraumfürst.

  • Xavius

Besondere Beutestücke im Raid

Abseits der Ausrüstung, die ihr im Smaragdgrünen Alptraum erhalten könnt, gibt es noch eine Vielzahl von anderen Belohnungen, die auch euch warten. Mit dabei Sammelobjekte, Artefaktmacht, Handwerksrezepte oder auch geheime Artefakt-Designs. Zu erwähnen ist hier auch noch einmal, dass es im Alptraum keine Teile des Tier-19-Sets zu holen gibt. Diese gibt es nur in der Nachtfestung.


Beute für Handwerker

Erbeutbare Sammelobjekte

Geheime Artefakt-Designs

Artefakt-Design

  • Abseits der geheimen Artefakt-Designs für diverse Ausrichtungen, können auch alle anderen Klassen zumindest eine Farbe der zweiten Alternative freischalten.
  • Dazu dient der Erfolg Bessere Noten in Geschichte. Für diesen muss eine Questreihe abgeschlossen werden.
  • Mit Artefakt-Weisheitslevel 2 wird ein Abbild von Kalec in eurer Ordenshalle erscheinen. Neben dem Artefaktschrein. Dieser startet dann die Questreihe mit Die innere Macht. Später muss man dazu auch im Raid Smaragdgrüner Alptraum Items einsammel:

Items für Artefaktmacht

Boss #1 - Nythendra

Nythendra gehörte einst dem grünen Drachenschwarm an, dessen Aufgabe es war, den Weltenbaum Shaladrassil zu bewachen. Als Xavius' Verderbnis des Alptraums Shaladrassil verschlang, fiel die schlafende Wächterin ihr ebenfalls zum Opfer. Nythendra ist jetzt kaum mehr als eine Skelettversion ihrer selbst – von Pestilenz durchsetzt und bereit, alles und jeden zu verschlingen, der töricht genug ist, ihren Hort zu betreten.
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
 
Beute von diesem Boss
Bossguide im Video
Kurzguide zum LFR
Dieser Boss verursacht sehr viel Giftschaden, der gerne mal auch andere Spieler betrifft, wenn ihr ihn abbekommen sollt. Überall auf dem Boden können Giftpfützen erscheinen, aus denen ihr natürlich rauslaufen solltet. Außerdem müsst ihr euch von Spieler entfernen, die mit Verrotten infiziert sind oder ihr entfernt euch von Spielern, wenn ihr damit infiziert seid.  Erreicht Nythendra 0 Energie, bricht sie zusammen und alle Pfützen bewegen sich zu ihr. Passt also auf.

Außerdem erscheinen nun Insekten, von denen ihr euch entfernen solltet. In dieser Phase kann sehr gut Burst-Schaden verursacht werden. Für Tanks gilt, dass sie mit Explosive Fäulnis so weit es geht wegrennen sollten, damit so wenig Flächenschaden, wie möglich verursacht wird. Heiler haben in dem Kampf viel zu tun, weil alle Spieler immer mehr Schaden mit der Zeit bekommen.

Boss #2 - Il'gynoth

Il'gynoth bewohnt die Aushöhlungen des zerrütteten Weltenbaums und ist die Verkörperung der Schrecken, die im Herzen des Alptraums lauern. Diese Kreatur ist eine Ausgeburt der Verderbnis, die es eigentlich gar nicht geben dürfte. Seine Tentakel durchziehen den Boden und kommen in zahllosen entsetzlichen Augenstielen und Extremitäten zum Vorschein.
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
  • Overview: Players begin the encounter outside the tree that holds Il'gynoth's heart, which is blocked by the Eye of Il'gynoth. Players must first defeat the erupting eyestalks and tentacles that Il'gynoth creates.
    Whenever a tentacle is defeated, a Nightmare Ichor will emerge. When killed, Nightmare Ichors will erupt in an explosion that damages nearby players, but also damages the Eye of Il'gynoth if it is within range. Players must use the Nightmare Ichors' explosions to defeat the Eye of Il'gynoth and gain access to the hollow of the world tree and the Heart of Il'gynoth.
    Once inside the hollow, players can inflict damage directly to the Heart until Il'gynoth completes casting Dark Reconstitution - sealing away the hollow again and killing any players who remain inside. This repeats until players defeat the Heart of Il'gynoth.
    • Tanks:
      Dominator Tentacles' [Nightmarish Fury] and Nightmare Horrors' [Deathglare] deal heavy damage.
      Nightmare Horrors create pools of [Nightmare Corruption] - move them to minimize the damage dealt.
      Avoid players targeted by [Ground Slam].
    • Healers:
      Dominator Tentacles' [Nightmarish Fury] and Nightmare Horrors' [Deathglare] deal heavy damage to Tanks.
      Dispel [Touch of Corruption].
      Lure Nightmare Ichors that are fixated on you to the Eye of Il'gynoth when they are low on health.
      Move away from the raid when affected by [Spew Corruption].
    • Damage Dealers:
      Move away from the raid when affected by [Spew Corruption].
      Interrupt Deathglare Tentacles' [Mind Flay].
      Lure Nightmare Ichors that are fixated on you to the Eye of Il'gynoth when they are low on health, and wait to kill them until they are in range of the Eye.
      Avoid players targeted by [Ground Slam], and move away from other players when targeted by it.
  • Stage One: The Ruined Ground:
    Players engage creatures of nightmare while the Eye of Il'gynoth watches over them, directing the forces of corruption.
    • Nightmare Corruption: The forces of nightmare cover the ground with Nightmare Corruption, which inflicts 0 Shadow damage every 212886t1 sec. to any players standing in it, as well as pacifying and silencing them.
    • Death Blossom: Creates a Death Blossom at a location. After 15 sec sec., it will detonate, inflicting 601250 to 698750 Shadow damage to any players standing on the blossom.
      If no player is affected by the Death Blossom's detonation, it will explode over a large area, infecting all players with Dispersed Spores. (Mythic)
      • Dispersed Spores: Inflicts 416250 to 483750 Shadow damage to all players, and deals an additional 125000 Shadow damage every 2 sec. for 50 sec. (Mythic)
    • The Eye of Il'gynoth
      • Stuff of Nightmares: The Eye of Il'gynoth takes 99% reduced damage from all sources, excluding Nightmare Eruptions, which deal full damage to it.
      • Nightmare Gaze: Fixes a dark gaze on the target, inflicting 138750 to 161250 Shadow damage to them, and jumping to nearby targets. The damage inflicted increases with each jump.
      • Fixate: Fixates on a target, attacking them to the exclusion of other targets.
      • Touch of Corruption: Nightmare Ichor's melee attacks leave behind lingering corruption in the target, inflicting 85000 Shadow damage every 2 sec for 40 sec.
        This effect stacks.
      • Nightmare Explosion: When Nightmare Ichor are killed, they burst in an explosion of nightmare energy, inflicting 185000 to 215000 Shadow damage to nearby players every 5 sec for 4 sec. This effect stacks.
        This explosion will also damage the Eye of Il'gynoth, bypassing all damage reduction and inflicting 5% of the Eye's health as Shadow damage.

        On Mythic Difficulty, the damage over time effect hits all players, and players within 10 yards also suffer 185000 to 215000 Shadow damage.

    • The Forces of Corruption: When killed, the forces of corruption will spawn Nightmare Ichor.
        • Deathglare: Inflicts 2035000 to 2365000 Shadow damage, and increases damage taken from Deathgaze by 50% for 30 sec.
          This effect stacks.
        • Seeping Corruption: While Nightmare Horrors are alive, they periodically create pools of Nightmare Corruption underneath them.
      • Mind Flay: Assault the target's mind with Shadow energy, inflicting 500000 Shadow damage every 2 sec. for 8 sec.
    • Spew Corruption: Corruptor Tentacles spew corruption onto nearby players, inflicting 235000 Shadow damage and causing them to create a pool of Nightmare Corruption every 2 sec. for 10 sec.
  • Ground Slam: Slams the ground in the direction of a targeted player, inflicting 323750 to 376250 Physical damage to all players in a line and knocking them back.
  • Nightmarish Fury: A relentless flurry of attacks on the tentacle's primary target every 0.8 sec. for 6 sec, each inflicting 1202500 to 1397500 Physical damage.
  • Rupturing Roar: Roars loudly when not beeing melee attacked, inflicting 231250 to 268750 Physical damage to all players.
  • Stage Two: The Heart of Corruption:
    When the Eye of Il'gynoth is destroyed, the chamber holding Il'gynoth's beating heart is revealed.
  • Section Three: Ancient Blood:
    The Heart of Il'gynoth, in desperation, uses the last of its energy to mainfest allies within its chamber. (Mythic)
Beute von diesem Boss
Bossguide im Video
Kurzguide zum LFR
Bei diesem Kampf muss man gegen sehr viele zusätzliche Gegner kämpfen, um dadurch dann die nächste Phase des Kampfes auszulösen, in der man Il'gynoth selbst angreifen kann. Es wechselt immer zwischen Adds bekämpfen und Boss bekämpfen. Deshalb sollte man im besten Falle seine Cooldown gut organisieren, damit man sie am besten gegen den Boss einsetzen kann. Aufpassen muss man bei Erdpeitsche, bei der ein Spieler anvisiert wird und in dessen Richtung ein linienförmiger Flächenschaden verursacht wird. Da es viele Gegner gibt, gibt es aber generell auch viel Flächenschaden.

Außerhalb des Auges sollten Tanks sich um Dominanztentakel und Alptraumschrecken kümmern. Wenn Alptraumschrecken
Sickernde Verderbnis unter sich platzieren, zieht man sie weg. Werden Adds getötet, entstehen Alptraumsekrete. Diese muss man ebenfalls töten und dies tut man am besten in der Nähe vom Auge, denn die Explosion beim Sterben der Sekrete verursacht Schaden am Boss. Um die anderen Adds kümmern sich die DDs. Todesblicktentakel kann man beim Gedankenschinden unterbrechen und Verderbertententakel verteilen durch Verderbnis speien einen Debuff, durch den man Pfützen unter sich ablegt. Also wegrennen.

In der Phase, in der man sich im Auge befindet, läuft man an den Rand, von den Spielern weg, wenn man
Verfluchtes Blut bekommt. Während der Phase wirkt der Boss Dunkle Rekonstitution. Wenn der Zauber beendet wurde, schließt sich die Herzkammer wieder und alle Spieler sollten draußen sein, da sie sonst sterben.

Boss #3 - Elerethe Renferal

Die einst so mächtige Druidin und gewandte Gestaltwandlerin Elerethe ist auf dunkle Abwege geraten, als sie glaubte, von ihren engsten Verbündeten verraten worden zu sein. Jetzt ist ihr Bewusstsein im Alptraum gefangen und verdammt sie zu einer Existenz voller Angst, Verwirrung und Hass.
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
  • Overview: As the fight progresses, Elerethe swaps between two nightmare forms that determine what abilities she uses.
    During Spider form, Elerethe uses [Web of Pain] on a tank. Any additional damage that tank receives pulses out to the raid.
    During Roc form, Elerethe uses [Dark Storm] that creates a safe space on one platform. Until the raid reaches the safe space, they take increasing damage.
    • Damage Dealers:
      During spider form, kill Ravenous Spiderlings before they finish feeding.
      During roc form, place [Gale Force] away from the raid.
    • Healers:
      During spider form, heal players who are trapped within the web.
      During roc form, [Dark Storm] pulses damage to the raid.
    • Tanks:
      During spider form, swap off of the boss when affected by [Web of Pain].
    Elerethe Renferal
    • Venomous Spiderling: Appear from the web during the encounter.
    • Surging Egg Sacs: Running into these egg sacs releases a swarm of Skittering Spiderlings.
      • Skittering Spiderling: These tiny spiders burst forth and attack in numbers when released from their egg sacs.
    • Spider Form: Takes the form of a nightmare spider.
      • Web of Pain: Elerethe connects two targets with a web of pain. 100% of damage done to the linked source is reflected to you as Shadow Damage.
      • Feeding Time: Elerethe calls her children down for dinner.
        • Webspinner Spiderling: Appear during Feeding Time and pull their closest target into the web.
          • Web Wrapped: Spins the target in a web, rooting them, inflicting 23750 to 26250 Shadow damage every 1 sec and increasing all damage taken by 10% per stack. At 8 stacks, the victim becomes completely wrapped within the web.
      • Vile Ambush: Drops from above onto her prey, inflicting 4750000 to 5250000 Physical damage and knocking back all targets. Damage decreases the further targets are from the point of impact.
      • Necrotic Venom: Hurls necrotic poison at random enemies that inflicts 95000 to 105000 Nature damage every 0.5 sec. This effect spreads to nearby allies. After the necrotic poison has abated, a venemous pool is created at the enemy destination.
    • Roc Form: Takes the form of a nightmare roc.
      • Gathering Clouds: The boss flings feather quills at all targets for 237500 to 262500 Physical damage every 1 seconds.
      • Dark Storm: Conjures a dark storm and flies to another platform. The storm inflicts 47500 to 52500 Shadow damage every 1 sec and increases damage taken by 47500 to 52500% until targets enter the eye of the storm. This effect stacks.
        • Eye of the Storm: Within the eye, targets are protected from the dark storm.
        • Foul Winds: Increases damage of the next Dark Storm by %s1%. This effect stacks.
    • Razor Wing: The bird buffets its wings, hurling razor feathers that inflict 807500 to 892500 Shadow damage to targets in a cone in front of the boss.
    • Raking Talons: Rakes her talons across two enemies, splitting 1000000 Shadow damage between them.
Beute von diesem Boss
Bossvorschau im Video
Kurzguide zum LFR
Dieser Kampf ist in zwei Phasen unterteilt, die sich immer wiederholen, denn Elerethe verwandelt sich immer wieder in eine Spinne oder einen Vogel. Dabei kämpft auf drei verschiedenen Plattformen gegen sie. Aus diesem Grund ist der Kampf sehr bewegungslastig. In der Vogelform fliegt der Boss auf eine neue Plattform und in der Spinnenform erscheinen viele kleine Spinnlinge, um die man sich kümmern muss. Es erscheinen Schimmernde Feder, mit denen man schneller voran kommt und dank einer Zusatzfähigkeit besser die Spinnlinge töten kann.

Tanks sollten bei der Verwandlung in die Spinnenform schnell versuchen die Spinnlinge aufzunehmen. Eigentlich sollte man auch Tankwechsel vollziehen, da der stapelbare Debuff von Ausgefahrene Klauen den eingehenden Schaden erhöhen, aber im LFR ist der Debuff sehr schwach. Als Schadensausteiler sollte man vor allem in der Spinnenphase viel Flächenschaden machen können. Während der Vogelphase, sollte man sich bereit machen, um Windende Schatten so weit es geht wegzubringen, damit es andere Spieler nicht betrifft.

Boss #4 - Ursoc

Ursoc ist einer der wilden Götter und Patron der Furbolgs. Der uralte große Bär steht der druidischen Schule der Gestaltwandlung nahe und ist schon seit einer Ewigkeit ein Beschützer von Azeroth. Aber während Ursoc in seinem Schrein in den Grizzlyhügeln schlummerte, fiel die Welt um ihn herum der Verderbnis anheim und er erwachte erst, als der Alptraum auch von ihm Besitz ergriff und damit begann, schmerzvoll an seiner Seele zu reißen.
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
  • Overview – Ursoc tramples his enemies with [Barreling Impact] and periodically roars for a [Roaring Cacophany].

    In Mythic difficulty, Nightmare Images periodically animate and attack players.

  • TankOverwhelm – Ursoc overwhelms a player's defenses, inflicting 1360492 Physical damage. This increases Physical damage taken by 15% and increases damage taken by Rend Flesh by 150% for 12 sec. This effect stacks.
  • TankRend Flesh – Ursoc viciously rends a player, inflicting 1215000 Physical damage and an additional 710775 Physical damage every 2 sec for 12 sec.
  • ImportantFocused Gaze – Ursoc focuses his gaze upon a player, charging them after 6 sec and striking them with Trampling Slam. Upon reaching his destination, Ursoc strikes all players with Barreling Impact.
    • Momentum – Ursoc charges through any players to his target, inflicting 435000 Physical damage to all targets in his path and knocking them back.
    • Momentum – Ursoc charges through any players to his target, inflicting 435000 Physical damage to all targets in his path and knocking them back. These players suffer 500% increased damage from Momentum for 50 sec.
    • ImportantBarreling Impact – When Ursoc reaches his marked target, he inflicts 1968300 Physical damage to all players. This effect is reduced by each player Ursoc has charged through.
    • DeadlyTrampling Slam – Ursoc inflicts 1500000 Physical damage to the target. This damage is reduced the further away the target is from Ursoc.
  • Roaring Cacophony – Releases a mighty roar, inflicting 5574096 Physical damage divided evenly among all players within 25 yds.
    • Nightmarish Cacophony – Whenever Ursoc roars, he leaves behind a Nightmare Image. On subsequent Ursoc roars, the Nightmare Image also releases a mighty roar, inflicting 400000 Shadow damage divided evenly among all players within 20 yds. This effect causes players to run in fear for 3 sec.

      In Mythic difficulty, Nightmare Images periodically animate and attack players.

    • Miasma – Nightmare Images project a zone of miasma 20 yds around themselves, inflicting 105600 Shadow damage every 1 sec to players caught within.
    • Echoing Dischord – Echoes increase the damage done by Roaring Cacophony by 10%. This effect stacks.
  • Blood Frenzy – Ursoc enters a mighty rage at 30% health remaining, increasing attack speed by 20% and damage done by 25%.
Beute von diesem Boss
Bossguide im Video
Kurzguide zum LFR
Dieser Boss ist sehr einfach zu verstehen und eigentlich geht es nur darum relativ viel Schaden mitzubringen, da Ursoc sehr viele Lebenspunkte hat. Doch im LFR ist alles anders. Die Grundmechaniken sind fast alle außer Kraft gesetzt und hier muss man wirklich sagen, dass vor allem die DDs Brain-AFK herumstehen können und einfach Schaden machen müssen. Es ist nicht nötig den Raid aufzuteilen. Einfach alle aufeinander hinter den Boss stellen, um Unerträgliches Gebrüll aufzuteilen. Allerdings gibt es da doch eine kleine Sache. Falls ihr von Fokussierter Blick betroffen seid, müsst ihr in Richtung der Mitte des Raums laufen, um den Schaden zu minimieren, den ihr bekommt, wenn Ursoc euch anstürmt. 

Die Tanks müssen nur ein wenig abspotten im Kampf. Nämlich bei Überwältigen und Fleisch zerreißen. Im besten Falle spricht man sich ab, welcher Tank welchen Debuff übernimmt. Heiler haben relativ viel zu heilen, weil der Kampf sehr stark darauf aufgebaut ist, dass viel Schaden vom Boss produziert wird. Im LFR sind die Mechaniken aber sehr abegschwächt, wodurch eher weniger Schaden reinkommt, als es üblich ist.

Boss #5 - Drachen des Alptraums

Ysera war damit beauftragt worden, den Smaragdgrünen Traum zu beschützen, und so standen die mächtigsten ihrer grünen Drachen an den vier Portalen, die direkt nach Azeroth führten, Wache. Aber schon vor dem Kataklysmus zeigten diese Drachen erste Anzeichen der Verderbnis. Jetzt führt der Pfad zum Kern des Alptraums direkt durch die Höhle der Drachen.
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
  • Overview – Ysondre shares health with Emeriss, Lethon, and Taerar. She begins the fight alongside the nightmare of one of her former cohorts.
    When Ysondre reaches 70% health remaining, the nightmare takes to the skies and a new one emerges from a nearby portal.
    Upon reaching 40% health remaining, the nightmare dragon in the air lands and the one on the ground takes to the air.

    In Mythic difficulty, Ysondre is accompanied by Emeriss, Lethon, and Taerar at all times.

Shared Abilities

Ysondre and the nightmare of each of her cohorts share the following abilities on the ground.

  • Mark of the Nightmare
    • Mal von Ysondre – Ysondre periodically marks all players within 45 yds, inflicting 4860 Shadow damage every 1 sec for 35 sec. Upon reaching 10 stacks, the target is afflicted with Slumbering Nightmare and stunned for 30 sec.
    • Mal von Smariss – Emeriss periodically marks all players within 45 yds, inflicting 4860 Shadow damage every 1 sec for 35 sec. Upon reaching 10 stacks, the target is afflicted with Slumbering Nightmare and stunned for 30 sec.
    • Mal von Lethon – Lethon periodically marks all players within 45 yds, inflicting 4860 Shadow damage every 1 sec for 35 sec. Upon reaching 10 stacks, the target is afflicted with Slumbering Nightmare and stunned for 30 sec.
    • Mal von Taerar – Taerar periodically marks all players within 45 yds, inflicting 4860 Shadow damage every 1 sec for 35 sec. Upon reaching 10 stacks, the target is afflicted with Slumbering Nightmare and stunned for 30 sec.
    • Schlummernder Alptraum – Traps a player in a deep nightmare, stunning the target for 30 sec. This effect only occurs on players reaching 10 stacks of a particular mark of nightmare.
  • Verderbter Atem – Breathes out corruption in a frontal spray, inflicting 941842 to 1040984 Plague damage to players within 45 yds.
  • Schwanzpeitscher – Inflicts 696150 to 731850 Physical damage to players behind the caster, knocking them back.
 
  • Ysondre – Ysondre shares health with Emeriss, Lethon, and Taerar.
    • Alptraumstoß – Launches a ball of nightmare essence, inflicting 427500 to 472500 Shadow damage to players struck and knocking them back. This creates a Nightmare Bloom for 1 min.
      • Alptraumblüte – Every 3 sec, inflicts 185799 to 205358 Shadow damage to players standing within the Nightmare Bloom. If no players stand upon the bloom, instead it periodically releases a Dread Horror.
      • Dread Horror – An amalgam of nightmare fuel, this horror seeks out life to devour.
        • Verödender Schrecken – Players within 5 yds of the Dread Horror have their damage done reduced by 50%.
        • Unerbittlich – Periodically increases movement speed by 20% and damage done by 10%.
    • Entweihten Geist rufen – Calls forth a defiled druid spirit from the nightmare, which roots players and then detonates.
      • MagieBesudelte Ranken – Defiled roots snake out of the ground, immobilizing all players within 10 yds.
      • Besudelte Eruption – The defiled spirit explodes, inflicting 1406015 to 1554017 Shadow damage to players within 10 yds.
  • Smariss
    • HeilerFlüchtige Infektion – An infection burns within the target, inflicting 146187 to 161576 Nature damage to the target and all players within 10 yds every 3 sec for 1.5 min.
      Emeriss uses this ability while grounded.
    • DPSEssenz der Verderbnis – Essences of corruption periodically spawn around Emeriss.
      Emeriss uses this ability while grounded.
    • Die Verderbnis des Traums – Emeriss corrupts the dream around herself, infecting her allies. Any time one of her allies perishes, a corrupted mushroom spawns from its corpse.
      Emeriss uses this ability while flying.
      • Verderbnisexplosion – When a corrupted mushroom explodes, it inflicts 762090 to 842310 Nature damage to all nearby players.
  • Lethon
  • Taerar
    • TankTaerars Schemen – Taerar splits his essence into two images of himself. These images have less health and do less damage, but share some of his same abilities.
      Taerar uses this ability while grounded.
    • MagieSickernder Nebel – Nightmare fog seeps out from Taerar. If a player comes into contact with the fog, that player is put to sleep for 6 sec and suffers 160250 Nature damage every 1 sec for the duration.
      Taerar uses this ability while grounded.
    • Dröhnendes Gebrüll – Taerar releases a mighty dragon roar, causing all players to run in fear for 3 sec.
      Taerar uses this ability while flying.
  • DPSLumbering Mindgorger – At 90%, 60%, and 30% health remaining, a Lumbering Mindgorger coalesces to devour the thoughts of all players.
Beute von diesem Boss
Bossguide im Video
Kurzguide zum LFR
Bei diesem Kampf kämpft ihr gegen drei von vier Drachen. Ysondre ist immer da und zusätzlich wir sie von zwei ihrer drei Gefährten begleitet, die da heißen Smariss, Lethon und Taerar. Da immer zwei Drachen anwesend sind, sollte der Raid sich um die beiden Tanks in zwei Hälften Teilen und die Tanks sich jeweils einen der am Boden befindlichen Drachen schnappen. Die Drachen müssen dabei in einiger Entfernung zueinander getankt werden, da sie eine Aura auf alle Spieler im Umkreis verteilen. Die Bosse verfügen über eine gemeinsame Gesundheit und bei 70% fliegt der Drache, der nicht Ysondre ist in die Luft und der in der Luft befindliche Drache landet. 

Wenn der Debuff auf 10 Stapel stackt, werden die Spieler für 30 Sekunden eingeschläfert. Entsprechend müssen die Drachen rechtzeitig auf die jeweils richtige Seite gezogen werden. Zusätzlich hat jeder Drache noch einige besondere Fähigkeiten. Ysondre beschwört Gegner die unterbrochen und getötet werden müssen. Lethon beschwört ebenfalls Gegner die auf ihn zulaufen und ihn heilen, wenn sie ihn erreichen. Taerar beschwört zwei Kopien, die getankt und bekämpft werden müssen.

Boss #6 - Cenarius

Der Halbgott Cenarius ist der Begründer des Druidentums von Azeroth und einer der ältesten und mächtigsten Beschützer dieser Welt. Sein verstörender Schlaf in den Wäldern von Val'sharah war das erste Anzeichen der fundamentalen Bedrohung durch den Alptraum. Die dunklen Mächte haben ihn jetzt vollständig überwältigt und möglicherweise gibt es keine Rettung mehr für ihn.
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
Stage One: Forces of Nightmare!
  • Malfurion Stormrage
    • WichtigBoden läutern – Malfurion will choose to cleanse the ground under the Force of Nightmare with the largest number of players near it. Forces of Nightmare that are cleansed transform into Allies of Nature. Additionally, players within 12 yards of the target have all stacks of Creeping Nightmares cleansed.
      • Geläuterter Boden – Cleansed Ground grants immunity to Creeping Nightmares for players standing within the ground. The protected area of the Cleansed Ground will shrink over time as more players stand within it or when a player with stacks of Creeping Nightmares enters it.
  • Cenarius
    • TödlichKriechender Alptraum – Cenarius' corruption is causing Creeping Nightmares which inflicts 23400 to 24600 Shadow damage and increases Creeping Nightmares damage taken by 20%. This effect stacks.
    • MagieAlptraumgestrüpp – Summons a Bramble Swarm that creates Nightmare Brambles every 2 sec. Coming in contact with Nightmare Brambles will trigger them, rooting the target and inflicting 195000 to 205000 Shadow damage every 2 seconds.
    • TödlichAura der Schreckensdornen – Grants nearby allies Dread Thorns, reflecting 50% of damage dealt back at the target.

      On Heroic and Mythic Difficulty, Aura of Dread Thorns affects all enemies within 30 yards.

       

      On Raid Finder and Normal Difficulty, Aura of Dread Thorns affects all enemies within 20 yards.

    • WichtigMächte des Alptraums – Calling the Forces of Nightmare to aid Cenarius. If not Cleansed, an Ally of Nightmare will spawn after 10 sec.

      On Mythic difficulty, existing Allies of Nature are corrupted by Cenarius and fall to the Nightmare, assaulting all nearby players.

    • TankAlptraumstoß – Inflicts 853125 to 896875 Shadow damage, and increases damage taken from Nightmare Blast by 100% for 45 sec to enemies 30 yards in front of Cenarius.
      This effect stacks.
  • Forces of Nightmare

    Forces of Nightmare will spawn after a short duration if not Cleansed. Players can signal Malfurion to Cleanse the ground near an Ally of Nightmare by being near the location that it is being summoned at. Malfurion will choose to cast [Cleansing Ground] on the Ally of Nightmare with the most players near it.

    • [Corrupted Wisp] – Many Corrupted Wisps will spawn around the edge of the room if the Tormented Souls are not Cleansed.
      • Zerstörerische Alpträume – When the Corrupted Wisp reaches an enemy it will inflict 292500 to 307500 Shadow damage to enemies within 8 yards and searches for a new enemy to attack.
      • Verderbte Detonation – Upon death a Corrupted Wisp causes Detonating Nightmares, inflicting 487500 to 512500 Shadow damage to all enemies.
    • [Nightmare Ancient] – A Nightmare Ancient will spawn under the Corrupted Sapling if it is not cleansed.
      • Austrocknendes Stampfen – Desiccating Stomp inflicts 3500000 Shadow damage split among all enemies within 8 yards. If no enemies are damaged by Desiccating Stomp it causes Desiccation.
        • TödlichAustrocknung – Inflicts 731250 to 768750 Shadow damage to all enemies.
      • Austrocknendes Stampfen – Desiccating Stomp inflicts 3500000 Shadow damage split among all enemies within 8 yards and increases damage taken from Desiccating Stomp by 100% for 6 sec. If no enemies are damaged by Desiccating Stomp it causes Desiccation.

        In Mythic difficulty the Nightmare Ancient will cast Deisccating Stomp twice in rapid succession.

        • Austrocknung – Inflicts 731250 to 768750 Shadow damage to all enemies.
    • [Rotten Drake] – A Rotten Drake will spawn from the Corrupted Emerald Egg if it is not cleansed.
      • Fauler Atem – The Rotten Drake will turn to face a random enemy and continuously inflict 97500 to 102500 Shadow damage every 1 sec to enemies in front of the Rotten Drake for 4 sec.
      • Alptraumwelle – At low health the Rotten Drake begins to cast Nightmare Buffet inflicting 58500 to 61500 Shadow damage every 2 sec and increasing Shadow damage dealt by 20%.
    • [Twisted Sister] – A Twisted Sister will spawn from the Corrupted Nature if it is not cleansed.
      • MagieAlptraumwurfspeer – The Twisted Sister throws a Nightmare Javelin at a random enemy inflicting 97500 to 102500 Shadow damage every 1 sec for 6 sec to enemies within 4 yards of the target.
      • UnterbrechbarMagieEntstellte Berührung des Lebens – Heals a wounded ally for 243750 to 256250 health and an additional 1950000 to 2050000 health every 2 sec for 8 sec.
      • WichtigVerächtliche Berührung – Inflicts 731250 to 768750 Shadow damage and and reduces movement speed by 50% and spreads Scorned Touch to enemies within 8 yards.
  • Allies of Nature

    Allies of Nature will spawn after a short duration once Cleansed by Malfurion's [Cleansing Ground].

    • [Wisp] – Many Wisps will spawn around the edge of the room if the Tormented Souls are Cleansed.
      • Läuternde Detonation – Cleanses the nearby ground of all Nightmare Corruption.
        • Geläuterter Boden – Cleansed Ground grants immunity to Creeping Nightmares for players standing within the ground. The protected area of the Cleansed Ground will shrink over time as more players stand within it or when a player with stacks of Creeping Nightmares enters it.
    • [Cleansed Ancient] – A Cleansed Ancient will spawn from the Sapling if it is cleansed.
      • HeilerErfrischende Wurzeln – The Cleansed Ancient will periodically cast Replenishing Roots which replenishes 3% of max mana every 1 sec to nearby allies.
    • [Emerald Drake] – An Emerald Drake will spawn from the Emerald Egg if it is cleansed.
      • TankUralter Traum – The Emerald Drake has granted the target with an Ancient Dream, increasing healing received by 25% and the next attack that would otherwise kill you will instead cause you to be healed for 50% of your maximum health and remove the Ancient Dream.
    • [Redeemed Sister] – A Redeemed Sister will spawn from the Corrupted Nature if it is cleansed.
      • Ungebundene Berührung – The Unbound Touch grants immunity to Shadow damage and movement impairing effects for 4 sec and increases movement speed by 75%. Causes Unbound Essence to allies within 6 yards after 4 sec.

Stage Two: Your Nightmare Ends!

After the last wave of Forces of Nightmare are defeated or when Cenarius reaches 30% health Stage Two will begin.

  • Cenarius
    • TödlichKriechender Alptraum – Cenarius' corruption is causing Creeping Nightmares which inflicts 23400 to 24600 Shadow damage and increases Creeping Nightmares damage taken by 20%. This effect stacks.
    • TödlichAlptraumbestien – Cenarius calls in a wave of Beasts of Nightmare. These Beasts cause Gripping Fog, inflicting 731250 to 768750 Shadow damage every 0.5 sec to enemies that are near them.
    • TankSpeer der Alpträume – Inflicts 4387500 to 4612500 Physical damage, and increases damage taken from Spear of Nightmares by 100% for 25 sec. Nightmares spawn at the target location and the size of the area is increased based on the damage taken from Spear of Nightmares. This effect stacks.
    • Alptraumgestrüpp – Summons a Bramble Swarm that creates Nightmare Brambles every 2 sec. Coming in contact with Nightmare Brambles will trigger them, rooting the target and inflicting 195000 to 205000 Shadow damage every 2 seconds.
    • Umschlingende Alpträume – Cenarius engulfs Malfurion in Nightmare Roots, stunning him and inflicting Shadow damage every 1 sec. The Nightmare Roots can be removed from Malfurion by destroying them.
  • Malfurion Stormrage
    • WichtigBoden läutern – Malfurion will choose to Cleanse the largest clump of players instantly cleansing all stacks of Creeping Nightmares from players within 12 yards of the target.
      • Geläuterter Boden – Cleansed Ground grants immunity to Creeping Nightmares for players standing within the ground. The protected area of the Cleansed Ground will shrink over time as more players stand within it or when a player with stacks of Creeping Nightmares enters it.
Beute von diesem Boss
Bossvorschau im Video
Kurzguide zum LFR
Beim Kampf gegen Cenarius geht es darum den Halbgott von seinem Wahnsinn zu befreien. Er verflucht Spieler durchgehend mit einem Stapelbaren Schwächungszauber, der Schattenschaden verursacht. Diesen könnt ihr reinigen, wenn ihr in Grüne Felder auf dem Boden tretet, die von Malfurion erzeugt werden. Den Boss muss einer der beiden Tanks übernehmen und der andere kümmert sich um periodisch erscheinende Gegner, die Cenarius ruft. Diese erscheinen aus den Vier Ecken des Raumes und einer der Gegner kann von Malfurion gereinigt werden. Er wird den Gegner reinigen und freundlich machen, bei dem die meisten Spielercharakter stehen. 

Die Gegner müssen ansonsten in der Mitte des Raumes vom zweiten Tank, abseits von Cenarius getankt und umgebracht werden. Wichtig ist, dass sie nicht zusammenstehen, da Cenraius sich regelmäßig einen Stärkungszauber gibt, der erhaltenen Schaden reflektiert. Diesen Stärkungszauber würde er auch auf befreundete Ziele geben, weshalb man sie trennt. Ab 35% von Cenarius Gesundheit, erscheinen keine Gegner und ihr müsst Cenarius besiegen. Hier muss auch regelmäßig ein Tankwechsel durchgeführt werden, nachdem Cenarius auf den aktuellen Tank den Sperr des Alptraums gewirkt hat. 

Boss #7 - Xavius

Xavius war einst ein mächtiger Magier und Berater von Königin Azshara, bevor er einen Pakt mit Sargeras einging und die erste Invasion der Legion in Azeroth vorbereitete. Der nach der Niederlage verfluchte und gepeinigte Xavius plant, vom Riss von Aln aus seine Rache an der Welt zu nehmen. Wer es wagen sollte, sich in den Alptraum zu begeben, bekommt es mit seiner ganzen Macht und seiner wahren Gestalt zu tun: einem grotesken und aufgeblähten Monster.
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
  • Overview – Most of Nightmare Lord Xavius's attacks inflict Corruption on their victims. As a player gains more Corruption, they become increasingly vulnerable to the power of the Nightmare, eventually losing control entirely and turning against their friends at maximum Corruption.
    Players' only hope lies in the power of Ysera, who puts many of them into a deep slumber and forms a [Dream Simulacrum] of those players. When their Simulacrum perishes, the affected player will awaken, as any Corruption gained by their Simulacrum dissipates harmlessly.
The Dream

When Xavius reaches 95% and 60% health, the Dream of Ysera puts half of the party into a Dreaming State. Affected players fall asleep while a Dream Simulacrum of them rises to fight Xavius. If the Dream Simulacrum should ever die, the player's actual body will awaken. All Nightmare Corruption gained by the Dream Simulacrum is lost when the player returns to their body.


Nightmare Corruption

Many of Xavius's spells spread Nightmare Corruption to those hit. The more corrupted a player becomes, the more the nightmare becomes real to the player. Should any player ever become completely corrupted, they will become dominated by Xavius.


Stage One: The Descent Into Madness
  • TankHeilerMagieVerdunkelnde Seele – Xavius taints the target's soul, inflicting 150000 Shadow damage every 1 sec until removed.
    Dispelling this Darkening Soul inflicts 1140000 to 1260000 Shadow damage to all enemies in a 25 yd radius.
    The dispeller gains 25 Corruption and suffers Shadow damage.
    • Finstere Besudelung – The player dispelling Darkening Soul gains 25 Corruption and takes 600000 Shadow damage.
  • Alptraumklingen – A wall of blades erupts from the ground inflicting 1030750 to 1139250 Physical damage to anyone in the area and knocking them back. This damage ignores armor.
  • TankVerderbnis manifestieren – Xavius coalesces nightmare energy to create a Corruption Horror, inflicting 912000 to 1008000 Shadow damage to all enemies to all enemies in a 150 yd. radius.
    • Corruption Horror
      • Verderbende Nova – Inflicts 798000 to 882000 Shadow damage to all nearby enemies. Anyone hit gains 5 Corruption
      • Quälender Prankenhieb – Slashes at all enemies in front of caster, inflicting 1235000 to 1365000 Shadow damage. Anyone hit gains 10 Nightmare Corruption.
  • WichtigSchlummernde Eruption – Nightmare energy erupts from below the target, summoning a Lurking Terror and inflicting 1000350 to 1105650 Shadow damage to all enemies in a 6 yd. radius.
    • Lurking Terror
      • Quälende Fixierung – The Lurking Terror selects a target to Fixate on.
      • Quälende Detonation – The Lurking Terror explodes if it gets near an enemy, inflicting 1410750 to 1559250 Shadow damage and causing 25 Corruption to all nearby enemies.
      • Quälende Infektion – The Lurking Terror infects the first enemy it gets near, inflicting 1045000 to 1155000 Shadow damage and causing 20 Corruption.

Stage Two: From the Shadows

Upon reaching 65% health remaining, Xavius intensifies his attack.

  • TankHeilerMagieSchwärzende Seele – Xavius blackens the target's soul, inflicting 150000 Shadow damage every 1 sec until removed.
    Dispelling this effect triggers Blackened on the target.
    The dispeller gains 25 Corruption and suffers Shadow damage.
    • WichtigGeschwärzt – All Physical damage taken is increased 150%.
    • WichtigGeschwärzte Besudelung – The player dispelling Blackening Soul gains 25 Corruption and takes 600000 Shadow damage.
  • Schreckensbindungen – Nightmare bonds tether a target to an ally, inflicting 360000 Shadow damage every 1 sec. to both. Standing within 3 yards of the ally dispels the Bonds of Terror.
  • TankAlptrauminfusion – Empowers the melee attacks of Xavius, causing them to spread 5 Corruption to the target for 30 sec.
  • WichtigRuf der Alpträume – Xavius calls into the darkness of the nightmare, drawing forth Inconceivable Horrors to empower him.
    • Inconceivable Horror
      • Finstere Zerstörung – Overcharges Xavius with Nightmare energy, inflicting 225000 Shadow damage and causing 1 Corruption to all enemies every 1 sec. for 5 sec.
      • Besudelte Entladung – Corruption erupts from the target's body, leaving pools of corruption that inflict 216000 Shadow damage and spreads 4 Corruption every 1 sec. The Tainted Discharge dissipates as enemies stand in it. After 15 sec Tainted Discharge will reform into an Inconceivable Horror.

Stage Three: World of Darkness

Upon reaching 30% health remaining, Xavius calls upon the purest Nightmare to engulf his enemies.

  • TankHeilerMagieSchwärzende Seele – Xavius blackens the target's soul, inflicting 150000 Shadow damage every 1 sec until removed.
    Dispelling this effect triggers Blackened on the target.
    The dispeller gains 25 Corruption and suffers Shadow damage.
    • WichtigGeschwärzt – All Physical damage taken is increased 150%.
    • WichtigGeschwärzte Besudelung – The player dispelling Blackening Soul gains 25 Corruption and takes 600000 Shadow damage.
  • Alptraumklingen – A wall of blades erupts from the ground inflicting 1030750 to 1139250 Physical damage to anyone in the area and knocking them back. This damage ignores armor.
  • TankAlptrauminfusion – Empowers the melee attacks of Xavius, causing them to spread 5 Corruption to the target for 30 sec.
  • WichtigGewundene Tiefe – Xavius calls into the darkness of the nightmare, summoning tentacles around him.
    • Nightmare Tentacle
      • Alptraumblitz – Throws a bolt of nightmare energy inflicting 106875 to 118125 Shadow damage and causes 3 Corruption.
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Eindrücke aus dem Raid

Andi

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Agrimon - Mitglied
Hey, Blizzard hat den Boss Skopyron ganz schön heftig gemacht. Ich probier es schon seit zwei Tagen und selbst im 30er Schlachtzug ist der Boss sehr scher zu legen. Noch habe ich es nicht geschafft, selbst mit meinem DH, auch wenn ich "nur" 860er Gear bin, aber die ganze Gruppe vipet bei dem Boss und die Leute gehen dann einfach wieder raus, euer Video war garantiert nicht vom Live server...
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Graziella - Mitglied
was man nirgendwo rauslesen kann: wie lange wird es dauern das legendary aufzuwerten?  ist das nach 1-2 IDs erledigt? oder wird das ernsthaft wieder monate dauern..
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Namuria - Gast
Bleiben zu 7.1.5 die Bonus-Rollmarken die gleichen, oder wird es neue geben?
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GRiMtox - Mitglied
Also wenn ich das nach eigenem Geschmack einteile und mir die mythischen Rüstungen so anschaue würde ich das so einordnen:

Legendary-Tier:

- Shaman

God-Tier:

- Paladin
- Druid

High-Tier:

- Monk
- Deathknight
- Priest

Mid-Tier:

- Warrior
- Warlock
- Mage

Low-Tier:

- Demon Hunter
- Hunter

Hunter kommt definitiv ganz weit unten für mich, was den Style angeht. Schamane ist mit Abstand das genialste Set.
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TheCadien - Mitglied
Das Mönch Set Erinnert mich etwas an die T1 *hust* schulter titten*hust* vom Schurken. :D
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enigmatic1606 - Mitglied
Jetzt müsste sich nur noch die Atmosühäre unter den Spielern und die Qualität des LFR's allgemein verbessern ... hach ja, man wird ja wohl noch träumen dürfen.
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Haycore - Mitglied
https://worldofwarcraft.com/en-us/news/20243893/world-of-warcraft-legion-release-schedule

Diesem Link nach, startet der Raid am Dienstag ? 
Also bei den Amis startet er morgen um 08 Uhr PDT, das wäre dann bei uns 17 Uhr...
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Muhkuh - Mitglied
Bei den Amis startet er morgen, um 8 Uhr, da ist bei denen ID Rücksetzung. Bei uns ist ID-Rücksetzung am Mittwoch um 9:00 Uhr.

Die Raids starteten doch schon immer um diesen einen Tag verschoben.
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reykur - Mitglied
"Die Raids starteten doch schon immer um diesen einen Tag verschoben."
Was aber nicht heißt, dass sich das nicht wie bei den Events irgendwann mal ändern könnte. Ich wäre zur Zeit bei Blizzard mit solchen Aussagen "War schon immer so" vorsichtiger. 
Aber dieses mal ist es noch so. ;)
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Spook - Mitglied
Naja, ist ja kein ganzer tag sondern etwas mehr als nen halber tag differenz. Die einzige möglichkeit das zu ändern wäre das alle am selben Kalendertag anfangen. Nur dann wären die amis ja im nachteil, den entweder würde der id reset dann mitten in der nacht sein, oder aber dank zueitverschiebung wären sie dann nen halben tag NACH EU dran. und genau das wird bestimmt nicht passieren ;).
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