Legion Guide - Raiden: Nachtfestung, Alptraum, Weltbosse, Tier 19 & mehr

Die Nachtfestung

Veröffentlichung
am 18.09.2016 - 17:33
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Die Nachtfestung stellt das große Finale des ersten Raid-Tiers in Legion dar und wir können uns endlich an dem so verhassten Gul'dan dafür rächen, was er in Draenor und nun erneut im Azeroth unserer Zeitlinie angestellt hat. Gleichzeitig werden wir die aktuelle Königin der Nachtgebornen von ihrem Thron stürzen, die bekanntlich einen Pakt mit Gul'dan geschlossen hat, wodurch der die Macht des Nachtbrunnens anzapfen kann und die Nachtgeborenen überleben dürfen. Angeblich! Bevor die Nachtfestung geöffnet wird, kommt mit Patch 7.1 eine weitere mehrteilige Kampagnenquest zu Suramar ins Spiel, die jede Woche mehr und mehr freigeschaltet wird.

Als größtes Bauwerk der Verheerten Inseln und eines der prachtvollsten von ganz Azeroth belegt die Nachtfestung die Errungenschaften der Nachtgeborenen. Diese Anlage um den Nachtbrunnen, eine Quelle arkaner Macht, die Suramar seit Jahrhunderten versorgt, stellte eine Zuflucht vor den Sorgen der Welt dar. Doch jetzt, da jenseits der Bucht ein Teufelssturm über dem einstigen Tempel von Elune wütet und Gul'dan selbst innerhalb der Palastmauern haust, finden die Sorgen hier nicht ihr Ende, sondern ihren Anfang.
 

Infos in der Zusammenfassung

  • Raid: Die Nachtfestung
  • Release: 18. Januar 2017
    • 18. Januar: Normaler und heroischer Modus
    • 25. Januar: Mythischer Modus und erster Flügel
    • 08. Februar: Zweiter Flügel im LFR
    • 21. Februar: Dritter Flügel im LFR
    • 07. März: Vierter Flügel im LFR
  • Eingang: Suramar (42, 59)
  • Bosse: 10
  • Itemlevel
    • Schlachtzusgbrowser: 855 - 865
    • Normal: 870 - 880
    • Heroisch: 885 - 895
    • Mythisch: 900 - 910

Aufbau der Raidinstanz

Lassen wir den Schlachtzugsbrowser mal außen vor, ist der Raid sehr variable aufgebaut, denn bis auf die ersten drei und die letzten beiden Bosse, kann die Gruppe frei entscheiden, welcher Boss angegangen werde soll. So werdet ihr in der Nachtfestung als erstes Skyopyron, dann der Chronomatische Anomalie und anschließend Trilliax gegenüberstehen. Nachdem man diese drei Wächter besiegt hat, öffnet sich das Innere der Nachtfestung und ihr könnt verschiedene Wege einschlagen, die euch zu den nächsten fünf möglichen Encountern führen. Konnten alle diese besiegt werden, geht es weiter zu Großmagistrix Elisande und dem großen Finale: Gul'dan. Im Schlachtzugsbrowser unterteilt sich der Raid in die folgenden vier Flügel auf.
 

Teil 1 - Bogenaquädukte (ab 25. Januar)

Über einen Weg unter Wasser gelangt man zum Fundament des Nachtbrunnens, aber dort lauert auch ein lange vergessener Schrecken.

  • Skyopyron
  • Chronomatische Anomalie
  • Trilliax
     

Teil 2 - Königliches Athenaeum (ab 08. Februar)

Die palastartige Anlage der Nachtfestung ist die Verkörperung einer Kultur, die durch Magie begründet und verderbt wurde.

  • Aluriel die Zauberklinge
  • Hochbotaniker Tel'arn
  • Sterndeuter Etraeus
     

Teil 3 - Die Nachtspitze (ab 21. Februar)

Auf Großmagistrix Elisande, die ihr Volk in einem finsteren Pakt mit der Legion verraten hat, wartet der Tag der Abrechnung.

  • Tichondrius
  • Krosus
  • Großmagistrix Elisande
     

Teil 4 - Aufstieg des Verräters (ab 07. März)

Vom Gipfel der Nachtfestung aus will Hexenmeister Gul'dan das Schicksal ändern und die Pläne seiner Meister der Legion umsetzen.

  • Gul'dan

Besondere Beutestücke im Raid

Abseits der Ausrüstung, die ihr in der Nachtfestung erhalten könnt, gibt es noch eine Vielzahl von anderen Belohnungen, die auch euch warten. Mit dabei Sammelobjekte, Artefaktmacht oder auch Handwerksrezepte. Zu erwähnen ist hier auch noch einmal, dass in der Nachtfestung endlich die Tier-19-Sets erlangt werden können. Wie diese aussehen und was sie können, seht ihr auf unserer dafür angelegte Seite des Guides. Außerdem kann man sich das Uprade für legendäre Gegenstände erspielen!
 

Beute für Handwerker

Erbeutbare Sammelobjekte

Items für Artefaktmacht

Das Upgrade für Legendaries: Destillierte Titanenessenz

Mit der Destillierten Titanenessenz kann man das Itemlevel von einem legendären Gegenstand auf 940 erhöhen. Dazu gehört auch die Quest Titanenberührt, für die man in den Raid Nachtfestung gehen muss, um dort 50 Items zu sammeln. Doch woher kriegt man die Quest? SO Sobald der Raid im normalen und heroischen Modus zur Verfügung steht, gibt es für Spieler, die mindestens ein legendäres Item erhalten haben, die besagte Quest in Dalaran zu holen. Die Essenzen gibt es aber nicht nur in der Nachtfestung (alle Modi), sondern auch in den wöchentlichen Herausforderungskisten für mythische Dungeons, den Abgesandten-Taschen von Weltquests und für wöchentliche PvP-Quests.

Nachdem man die Essenzen gesammelt hat, bekomm man die Destillierte Titanenessenz, womit ein legendäres Items aufgewertet werden kann. Die Quest ist allerdings wiederholbar, damit alle bisher vorhandenen orangen Ausrüstungsteile auf Itemlevel 940 gebracht werden können. Außerdem wird die generelle Gegenstandsstufe von legendären Items auf 940 angehoben. Dies gilt aber nur für Gegenstände, die ihr ab nächster Woche erhaltet. Bedeutet einfach nur, dass wenn ihr neue Legendaries bekommt, diese nicht wieder aufgewertet werden müssen.

Boss #1 - Skorpyron

In den Tiefen des Fundaments der Nachtfestung, unterhalb des Meeresspiegels, befinden sich längst vergessene Gewölbe, die Zugriff auf den Nachtbrunnen selbst bieten. In einem dieser Gewölbe hat sich dieser riesige, gepanzerte Skorpid eingenistet. Der von der Energie des Nachtbrunnens gestärkte und von seiner wimmelnden Brut geschützte Skorpyron stellt ein ernsthaftes Hindernis auf dem sonst so vielversprechenden Weg durch die Hintertür der Nachtfestung dar. 
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
 
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Boss #2 - Chronomatische Anomalie

Die Höhle an der Sohle des Nachtbrunnens ist ein Mahlstrom purer Energie, die dem Boden entströmt und eine ganze Zivilisation versorgt. Die inmitten dieses Energiefeldes geborene chronomatische Anomalie repräsentiert eine Verkörperung der Macht des Auges von Aman'thul. Wenn sie mit mächtigen, energiegeladenen Angriffen zuschlägt, wird der Zeitfluss jedes Mal erschüttert. 
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
 
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Sammelobjekte Artefaktmacht
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Boss #3 - Trilliax

Trilliax war einst ein stolzer Diener der Nachtgeborenenaristokratie. Er wurde achtlos ausgemustert und verrottet nun inmitten anderer überflüssiger Konstrukte. Sein unerschütterliches Pflichtbewusstsein ist noch vorhanden, doch hat sich im Verlauf der Zeit seine Persönlichkeitsmatrix gespalten. Er schaltet jetzt unberechenbar durch seine Modi und wird so unversehens vom hingebungsvollen Hausmeister zum mordlustigen Sterilisierungsapparat, um die Anerkennung eines längst vergangenen Meisters zu gewinnen. 
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
 
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Boss #4 - Aluriel die Zauberklinge

Aluriel hatte schon immer einen Hang zur Magie. Als begabte Schwertkämpferin stieg sie bei der Nachtwächter mühelos auf. Doch ganz gleich, wie stark sie wurde, sie wollte mehr. Sie lernte bei den Magiern an der Universität von Suramar. Tagsüber ging sie ihrem Kampftraining nach und verfeinerte abends ihre Kunstfertigkeiten. Sie schmiedete ihre Waffen und Rüstung im Nachtbrunnen, wobei sie Zaubersprüche in die edlen Metalle wob. Als erste Zauberklinge ist sie in den Schulen Feuer, Frost und Arkan bewandert. 
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
  • Overview – Spellblade Aluriel cycles between three enchantments: Frost, Fire, and Arcane. Each enchantment grants her an ability that she can only use while she's under the effect of that enchantment. She will then manipulate that magic with a few commands: replicate, detonate, and animate.
    • TankTanks
      When Aluriel performs [Annihilate], gather together to share the damage.
      Transfer [Mark of Frost] to an ally when its damage becomes excessive, but be mindful that each transfer triggers an explosion.
      Quickly move away from the target of [Detonate: Arcane Orb], which deals more damage the closer players are to the impact point.
    • TankTanks
      When Aluriel performs [Annihilate], gather together to share the damage.
      Transfer [Mark of Frost] to an ally when its damage becomes excessive, but be mindful that each transfer triggers an explosion.
      Quickly move away from the target of [Detonate: Arcane Orb], which deals more damage the closer players are to the impact point.
      Interrupt Fiery Enchantments when they cast [Pyroblast], which deals critical damage to a target.
    • HeilerHealers
      Transfer [Mark of Frost] to an ally when its damage becomes excessive, but be mindful that each transfer triggers an explosion.
      Quickly move away from the target of [Detonate: Arcane Orb], which deals more damage the closer players are to the impact point.
    • DPSDamage Dealers
      Kill Arcane Enchantments quickly to prevent them from triggering [Armageddon].
      Transfer [Mark of Frost] to an ally when its damage becomes excessive, but be mindful that each transfer triggers an explosion.
      Quickly move away from the target of [Detonate: Arcane Orb], which deals more damage the closer players are to the impact point.
    • DPSDamage Dealers
      Kill Arcane Enchantments quickly to prevent them from triggering [Armageddon].
      Transfer [Mark of Frost] to an ally when its damage becomes excessive, but be mindful that each transfer triggers an explosion.
      Quickly move away from the target of [Detonate: Arcane Orb], which deals more damage the closer players are to the impact point.
      Interrupt Fiery Enchantments when they cast [Pyroblast], which deals critical damage to a target.
Champion of Blades
Master of Frost
  • Mal des Frosts – Aluriel brands people with the Mark of Frost. Each marked player inflicts 76763 to 80701 Frost damage to allies within 8 yards. Damage taken inflicts the Frostbitten status ailment, increasing damage from Mark of Frost by 40% per application.
    If two marked players come into contact with another, they will cause an explosion for 87750 to 92250 Frost damage and Mark of Frost will bounce to the closest ally. This effect prefers targets who are not Frostbitten.
    • Erfrierung – Damage taken by Mark of Frost increased by 40% per application.
  • Replizieren: Mal des Frosts – Additional targets are affected by Mark of Frost.
  • HeilerDetonieren: Mal des Frosts – Aluriel detonates enemies afflicted by Mark of Frost. Each afflicted unit inflicts 87750 to 92250 Frost damage to all surrounding allies. Pools of Frost remain on the ground at the location of detonated units.
    • Frostpfütze – Pools of Frost inflict 48750 to 51250 Frost damage to enemies caught within, slowing their movement speed by 25%.
  • TankAnimate: Mark of Frost – From the Pools of Ice, the remnants of magic stir. Aluriel commands Icy Enchantments to rise.
    • Gefrorene Böe – Icy Enchantments teleport to a random enemy and channel a Frozen Tempest. This creates a dome of frost, inflicting 97500 to 102500 Frost damage to units inside and pushing them towards the outer edge of the dome. Players who cross this threshold will be stunned in place, creating a block of ice that must be destroyed before the stun is removed.
  • TankAnimate: Mark of Frost – From the Pools of Ice, the remnants of magic stir. Aluriel commands Icy Enchantments to rise.
    • TankEisexplosion – Icy Enchantments periodically burst with icy energy, inflicting 14040 to 14760 Frost damage to all enemies.

Master of Fire
  • Sengendes Brandmal – Aluriel marks random targets with a Searing Brand. She will then ignite her armor and charge to those marked targets. Any enemy in her way will be knocked back and burn for 69468 to 73032 Fire damage every second for 26 sec. This effect stacks.
  • Replicate: Searing Brand – Additional targets are affected by Searing Brand.
  • HeilerDetonieren: Sengendes Brandmal – Aluriel detonates enemies afflicted by Searing Brand. Each afflicted unit inflicts 87750 to 92250 Fire damage to all surrounding allies. Burning Ground remains at the location of detonated units.
    • Brennender Boden – 48750 to 51250 Fire damage inflicted every second while standing within the area of effect.
  • TödlichTankAnimate: Searing Brand – From the Burning Ground, the remnants of magic stir. Aluriel commands Fiery Enchantments to rise.
    • UnterbrechbarPyroschlag – Fiery Enchantments blast a random enemy for 487500 to 512500 Fire damage. This effect is interruptible.
    • In Flammen gebunden – Damage dealt is increased by 100% and casting speed is increased by 100% for every ally within 5 yards.
  • TankAnimate: Searing Brand – From the Burning Ground, the remnants of magic stir. Aluriel commands Fiery Enchantments to rise.
    • TankFlammenexplosion – Fiery Enchantments periodically burst with fiery energy, inflicting 14040 to 14760 Fire damage to all enemies.

Master of the Arcane
  • Arkane Kugel – Aluriel summons Arcane Orbs around random enemies. These Arcane Orbs inflict 131625 to 138375 Arcane damage to all enemies within 8 yards.
  • Replizieren: Arkane Kugel – Additional Arcane Orbs manifest.
  • TödlichHeilerDetonieren: Arkane Kugel – Aluriel commands Arcane Orbs to pursue a target, detonating at their location for 536250 to 563750 Arcane damage. This damage is decreased based on distance from the explosion. Orbs will leave Arcane Fog at the location.
    • Arkaner Nebel – Silences enemies standing within the area of effect, inflicting 195000 to 205000 Arcane damage per second.
  • TödlichTankDPSAnimate: Arcane Orb – From the Arcane Fog, the remnants of magic stir. Aluriel commands Arcane Enchantments to rise.
    • TödlichArmageddon – Arcane Enchantments channel Armageddon. Upon completion of the channel, they inflict 438750 to 461250 Arcane damage to all enemies and knock them back.
  • TankAnimate: Arcane Orb – From the Arcane Fog, the remnants of magic stir. Aluriel commands Arcane Enchantments to rise.
    • TankMagieexplosion – Arcane Enchantments periodically burst with magical energy, inflicting 27378 to 28782 Arcane damage to all enemies.

Fel Taint
  • Gabe von Mannoroth
    • WichtigIn Flammen gebunden – Damage dealt is increased by 100% and casting speed is increased by 100% for every ally within 5 yards.
    • Teufelsflammenexplosion – Fel Enchantments periodically burst with fiery energy, inflicting 18252 to 19188 Fire damage to all enemies.
  • WichtigReplizieren: Gabe von Mannoroth – All living Fel Enchantments will split into two, creating a copy of themselves at identical health remaining.
  • TödlichDetonieren: Gabe von Mannoroth – All living Fel Enchantments explode for 97500 to 102500 Fire damage. This effect is increased by health remaining.
  • TödlichBeleben: Gabe von Mannoroth – From the pools, rise Fel Flickers. They will pick a random enemy to pursue, eventually inflicting 97500 to 102500 Fire damage to all enemies, increasing their Fire damage taken by 48 to 52% for 3 sec.
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Artefaktmacht
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Boss #5 - Tichondrius

Der Schreckenslord Tichondrius, früher der Anführer der Nathrezim, unterlag einst den neu erwachten Kräften von niemand Geringerem als Illidan Sturmgrimm selbst. Nach seiner Wiedererweckung im Wirbelnden Nether ist Tichondrius jetzt zurück, um Gul'dan im Auge zu behalten und sicherzustellen, dass der Orchexenmeister seine Meister nicht ein weiteres Mal enttäuscht. 
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
Stage One: Lord of the Nathrezim
  • Aasseuche – Tichondrius corrupts several random players, inflicting 144000 Shadow damage every second for 40 sec.

    In Mythic difficulty, this effect increases the damage taken from Seeker Swarm by 1,000%.

  • Sucherschwarm – Tichondrius unleashes a wave of chaotic magic at all players afflicted with Carrion Plague. This effect inflicts 450000 Shadow damage to all players in a line towards each target. In addition, this effect applies Carrion Plague to all players hit.

    In Mythic difficulty, this effect only hits the player closest to Tichondrius in the path of Seeker Swarm.

  • Brandmal von Argus – Tichondrius marks several players with a deadly brand for the remainder of the fight. If a marked player is ever within 6 yards of a clump of their allies, the brand is removed, causing a violent explosion. This effect inflicts 1152000 Fire damage to all players within 200 yards. The damage of Brand of Argus is reduced the further players are away from the source of the explosion.

    In Mythic difficulty, Flames of Argus erupt under each player that triggers Brand of Argus.

    • Flammen von Argus – The Flames of Argus erupt from the ground under all players that trigger Brand of Argus for 1 min. This effect inflicts 150000 Fire damage every 0.5 sec to all players within the targeted area.
  • Vampiraura – Tichondrius' allies within 30 yards are healed for 400% of their damage dealt by melee attacks.
  • TankFestmahl des Blutes – Tichondrius marks a player, increasing their Physical damage taken by 15% and summoning 3 Tainted Bloods that fixate the target. In addition, this effect increases the effects of Vampiric Aura by 300%.
    • TankTainted Blood – Tainted Blood fixates the target of Feast of Blood until it is killed.
  • WichtigEchos der Leere – Tichondrius calls on the void, inflicting 121887 to 123113 Shadow damage every 0.5 sec for 8 sec. The damage of this effect increases with each tick.
    As the void is torn open, 4 Fel Spires form throughout the room. Each spire absorbs the damage from Echoes of the Void for each player behind it until it is destroyed.

Stage Two: Shadow of Terror
  • Illusionäre Nacht – Tichondrius dissolves into bats, trapping all players in a horrific illusion for 30 sec.

    In Mythic difficulty, players without the Essence of Night when Illusionary Night ends are instantly killed.

    • Aasalptraum – Tichondrius forms in the illusion, inflicting 1810900 to 1829100 Shadow damage in a line, stunning all players hit for 3 sec.
    • Phantasmal Bloodfang – Phantasmal Bloodfangs continuously form in the illusion at an increasing rate.
      • Essenz der Nacht – As Phantasmal Bloodfangs die, an Essence of Night is created. This effect increases all damage and healing by 30% as long as players are within the Illusionary Night. In addition, mana regeneration is increased by 2%.
        This effect persists for 30 sec after exiting the illusion.
 
  • The Nightborne – When Tichondrius exits the Illusionary Night for the first time, he begins to call the Nightborne to aid him.
    • Felsworn Spellguard
      • Eilige Verfolgung – Movement speed increased by 15% for the remainder of the fight. This effect stacks.
      • Unstete Wunde – Strikes an enemy with Arcane energy, inflicting 597000 to 603000 Arcane damage and increasing all damage taken by 5% for 8 sec. This effect stacks.
        When Volatile Wound expires, a Nether Zone is created.
        • Netherzone – A chaotic void of Arcane magic that inflicts 550000 Arcane damage every second to all players within the targeted area.
    • Nightborne Wizard
      • Temporalkugel – Summons an orb of chaotic magic that moves out from the caster. As the orb travels it inflicts 348250 to 351750 Arcane damage every 0.3 sec to all players it passes through.
      • UnterbrechbarDrucknova – Unleashes a wave of energy that inflicts 1119375 to 1130625 Arcane damage to all players within 12 yards.
The Legion

When Tichondrius exits the Illusionary Night for the second time, he begins to call the Legion to aid him.

  • Wrathguard Dreadblade
    • Klingenansturm – Charges to a random player's location and casts Fel Storm.
      • Teufelssturm – Instantly attacks all players within 8 yards for 8 sec, inflicting 452725 to 457275 Fire damage.
  • Sightless Watcher
    • MagieBrennende Seele – Burns a random healer's soul, inflicting 350000 Fire damage every second for 30 sec. In addition, this effect drains 77000 Mana every second.
      When this effect is removed, it explodes inflicting 820875 to 829125 Fire damage to allies within 8 yards.
    • Ring der Schatten – Encircles the caster in a ring of souls that inflicts 125000 Shadow damage to all players within 10-20 yards every 0.5 sec.
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Boss #6 - Hochbotaniker Tel'arn

Von seiner Jugend an war der Nachtgeborene Tel'arn von der Welt der Pflanzen fasziniert: die Widerstandskraft und Anpassungsfähigkeit von Unkraut, die Fähigkeit des Grases, Sonnenenergie zu nutzen, die Art, wie sich ein Baum zweiteilen oder wie sich Zweige miteinander verbinden können. Mithilfe der Energien des Nachtbrunnens hat er sich so weit verändert, dass er kaum mehr als Elf der Nachtgeborenen zu erkennen ist. Er selbst sieht sich als ein sehr viel höheres Lebewesen. 
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
 
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Boss #7 - Krosus

Dieser riesige Verdammnislord, einer der größten und mächtigsten Krieger in den Reihen der Legion, konnte an der Verheerten Küste durch die gemeinsame Anstrengung der größten Helden der Horde und der Allianz bezwungen werden. Nachdem er sich aber von seinen Verwundungen erholt hat, schickt sich Krosus jetzt an, aus der Bucht zwischen der Nachtfestung und dem Grabmal des Sargeras aufzutauchen und alle Gegner der Legion zu zerschmettern. 
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
  • Overview: Players encounter Krosus on a broken section of bridge. Over the course of the encounter Krosus smashes sections of the bridge, killing all players left on that section.
    • Damage Dealers:
      If afflicted with [Orb of Destruction], move as far away from other players as possible.
      Catch nearby [Burning Pitch] to prevent Burning Embers from being summoned.
      Do not stand near tanks during [Slam]
    • Healers:
      If afflicted with [Orb of Destruction], move as far away from other players as possible.
      Catch nearby [Burning Pitch] to prevent Burning Embers from being summoned.
      Do not stand near tanks during [Slam]
    • Tanks:
      Catch nearby [Burning Pitch] to prevent Burning Embers from being summoned.
      Stand under Krosus' fists during [Slam] to absorb the force of the blow.
      bullet:If afflicted with [Fel Brand] run away from allies and avoid the periodic explosions.
       
    Krosus
    • Fel Brand: Krosus brands a player that marks their current location every 0.5 sec for 8 sec. After 1.5 sec, the marked location explodes inflicting 425000 Fire damage to all players within 4.5 yards.
      In addition, the brand increases Physical damage taken by 100%.
    • Fel Beam: Krosus emits a beam of fel energy from one of his hands inflicting 828750 to 871250 Fire damage to all enemies within the effect.
    • Orb of Destruction: Krosus lobs an orb of fel energy at a target that impacts after 5 sec inflicting 1250000 Fire damage. Allies farther from the impact take less damage.
    • Slam: Krosus slams his fists into the bridge creating a shockwave that inflicts 712500 to 787500 Physical damage to all players.

      Players standing under his fists take 2193750 to 2306250 Physical damage. If both fists are absorbed in this way, the shockwave does not occur.
    • Burning Pitch: Krosus unleashes blasts of molten lava from his shoulders. Each glob of lava inflicts 341250 to 358750 Fire damage to all enemies within 3 yards upon landing. If the Burning Pitch does not impact a player a Burning Ember is formed.
        • Felblast: Fires a blast of felflame at a random target that inflicts 138937 to 146063 Fire damage. (Normal, Raid Finder)
        • Felburst: Fires a bolt of felfire at a random target that explodes upon impact inflicting 195000 to 205000 Fire damage to all enemies within 5 yards of the detonation. (Mythic, Heroic)
        • Accelerate: Krosus accelerates the decay of a random Burning Ember causing it to gain 10 energy every 1.29999995 sec. (Mythic)
          • Burnout: Upon reaching 100 energy the Burning Ember explodes inflicting 2193750 to 2306250 Fire damage to all players. (Mythic)
    • Isolated Rage: Inflicts 121875 to 128125 Physical damage to all enemies.
      This attack is only used by Krosus whenever he is not actively engaged in melee combat.
Beute von diesem Boss
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Boss #8 - Sterndeuter Etraeus

Etraeus ist ein Astromant der Nachtgeborenen. Er hat lange Jahre damit verbracht, den Himmel von Azeroth zu erforschen, um Antworten auf die großen Rätsel des Universums zu finden. Seine Wahrsagungen haben ihm Welten jenseits unseres Horizonts gezeigt, und mit der Kraft des Nachtbrunnens kann er die Essenzen dieser Welten nutzen, um seine eigenen Kräfte zu verstärken. 
 
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Boss #9 - Großmagistrix Elisande

Elisande und ihre hochgeborenen Anhänger verweigerten einst Königin Azshara die Gefolgschaft, als diese mit der Legion paktierte, und nutzten stattdessen das Auge von Aman'thul, um den Nachtbrunnen zu erschaffen und Suramar vor der Zerschlagung zu beschützen. Aber über zehntausend Jahre später ist die Legion zurück und dieses Mal sieht Elisande sich gezwungen, sich mit den Dämonen einzulassen, um erneut und auf ganz andere Weise die Kraft des Nachtbrunnens zu nutzen und so ihr Volk zu retten. 
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
Overview – Grand Magistrix Elisande will use different abilities as she sends the players through different time layers. These abilities will echo through time, requiring that players deal with them multiple times as the encounter progresses.
When Elisande reaches low health, she will stop time and send players back to the point at which they first engaged her. The fight recommences from this point; but Elisande will use new abilities mixed in with echoes of her past self.
  • DPSDamage Dealers
    [Epocheric Orb] will damage the entire raid if not caught.
    Expedient Elementals continually damage the raid with [Exothermic Release] until they are dispatched. This damage increases with each successful cast.
    Recursive Elementals [Shield] Grand Magistrix Elisande from all damage as long as they are alive.
     
  • HealerHealers
    [Permeliative Torment] inflicts more damage to the victim every time it ticks.
    [Epocheric Orb] will damage the entire raid if not caught.
    [Conflexive Burst]'s duration can be manipulated by using time zones.
     
  • TankTanks
    Elisande uses a different tank debuff in each time layer.
    [Ablating Explosion] inflicts falloff damage to the entire raid when it expires.
    [Ablative Pulse] can be interrupted.
ImportantTime Stop – The caster stops the flow of time.The caster stops the flow of time for all but herself, and sends her enemies back in time. This ability costs the caster a significant portion of the caster's energy and can only be used as long as they have sufficient time energy available.

Time Elementals
Grand Magistrix periodically summons Time Elementals to aid her in combat. When these elementals are dispatched they leave behind a rift that persists until they are consumed.
  • Recursive Elemental – When this elemental dies it leaves behind a zone of Slow Time.
  • Expedient Elemental – When this elemental dies it leaves behind a zone of Fast Time.
    • HealerInterruptibleExothermic Release – Inflicts 438750 to 461250 Arcane damage to all enemies. The caster deals 5% more damage with this ability each time they use it.
    • InterruptibleExpedite – The caster increases the time rate of all enemy player debuffs. Both the periodic rate and the duration of affected auras will be faster.
    • ImportantFast Time – Your relative time has increased by 30%, increasing casting, movement, and attack speed by 30% as well as decreasing cooldowns by 30% and Periodic Effects occur 30% faster.
 
Time Layer 1
During this time Time Layer Grand Magistrix Elisande will use her Permeliorative Torment and Arcanetic Ring abilities.
  • ImportantArcanetic Ring – The caster summons an Arcanetic Ring that will slowly collapse inwards, inflicting Arcane damage to all in its path.

    In Mythic Difficulty, the Arcanetic Ring expands to the outside of the room after collapsing.

  • DeadlyPermeliative Torment – Marks several enemies with Arcane energies that periodically inflict damage to the victim.
    The damage inflicted increases every time it occurs.
  • TankAblation – The caster traces Arcane magic around the target that will inflict 100000 Arcane damage every second.

Time Layer 2
During this time Time Layer Grand Magistrix Elisande will use her
Epocheric Orb and Delphuric Beam abilities.
  • ImportantDelphuric Beam – The caster periodically targets players and fires a burst of Arcane energy at them. Any players caught in the path of this Arcane energy suffer 925000 to 1075000 Arcane damage.
  • DeadlyEpocheric Orb – The caster rips a hole in the fabric of time, unleashing an orb of intense Arcane energy that will inflict 925000 to 1075000 Arcane damage to all players when it hits the ground.
    If a player catches the orb, they will take all the damage instead.
  • TankAblating Explosion – The caster traces Arcane magic around the target that will inflict 925000 to 1075000 Arcane falloff damage to all enemies from the point of the target after 6 sec.

    In Mythic difficulty, the explosions caused by this ability echo.


Time Layer 3
During this time Time Layer Grand Magistrix Elisande will use her
Conflexive Burst and Spanning Singularity abilities.
  • ImportantSpanning Singularity – The caster rips several holes in time under their enemies. Each hole explodes for 231250 to 268750 Arcane damage to victims caught in the area.
    After the explosion occurs, a Singularium persists for an additional 10 min. Anyone entering the Singularium suffers 651408 to 757042 Arcane damage every second.
  • DeadlyConflexive Burst – The caster causes the strands of time to converge on multiple targets. After 20 sec, each convergence causes 740000 to 860000 Arcane damage to all players within 100 yards.
  • TankInterruptibleAblative Pulse – Inflicts 781690 to 908451 Arcane damage to the target. Each cast of Ablative Pulse increases the damage of further Ablative Pulses against the victim by 10%.
Beute von diesem Boss
Ausrüstung
  • ...
Relikte
  • ...

Handwerk
  • Rang 1 und 2 der Vantusrune für diesen Boss

Artefaktmacht
Bossvorschau im Video

Boss #10 - Gul'dan

Die Kette der Ereignisse, die in Gang gesetzt wurde, als Garrosh nach Draenor floh, setzt sich ungeachtet aller Wendungen und Wirrungen bis zum heutigen Tag fort. Der auf Draenor gescheiterte Gul'dan schickt sich jetzt an, den ultimativen Sieg für seine Meister der Legion zu erringen. Auf dem höchsten Punkt der Nachtfestung, unter einem sich rasend schnell drehenden Strudel aus Teufelsenergie, wartet der verräterische Orchexenmeister auf die Erfüllung seines Schicksals. 
 
Auszug aus dem Dungeonkompendium
  • Overview – Gul'dan begins a ritual to bring his master into Azeroth, locking himself inside the active Eye of Aman'thul and summoning his demonic lieutenants. However, proximity to the active Eye of Aman'thul bestows equally powerful abilities to players, based on their role.
    After his his lieutenants fall, Gul'dan leaps into the fray himself, harnessing the Fel to bolster his frail frame. At 85%, 70%, and 55% health, Gul'dan again taps into the active Eye of Aman'thul, empowering his abilities.
    As his health dwindles further, Gul'dan beseeches his Legion masters for additional power, unleashing his ultimate strength while disrupting the aid that players receive from the Eye.
Stage One: The Council of Elders

Gul'dan begins a ritual to bring his master into Azeroth, locking himself inside the active Eye of Aman'thul and summoning his demonic lieutenants. However, proximity to the active Eye of Aman'thul bestows equally powerful abilities to players, based on their role.

  • Essence of Aman'thul
    • DPSZeitverschiebung – The active Eye of Aman'thul bestows great power, modifying relative time for the caster.
      Your relative time has increased by 30%, increasing casting, movement, and attack speed by 30% as well as decreasing cooldowns by 30% and Periodic Effects occur 30% faster.
      Receiving Fire damage removes this effect.
    • HeilerStreuungsfeld – The active Eye of Aman'thul bestows great power into a protective dome, absorbing 50% of Fire damage taken up to 5000000, shared amongst allies within 10 yards.
    • TankResonante Barriere – Channels the power of the Nightwell into a protective barrier, absorbing all damage taken for 6 sec.
  • Gul'dan
    • Flüssiges Höllenfeuer – Conjures a massive orb of Fel Fire that splashes down at a target's location, inflicting 1462500 to 1537500 Fire damage, decreasing in damage as distance increases.
    • Teufelsausfluss – Pours out fel energy in a focused channel, inflicting 220000 Fire damage every half-second to all targets within the energy.
    • WichtigTankHand von Gul'dan – Calls down a demonic meteor, inflicting 1187500 to 1312500 Shadow damage to anyone within 10 yards of the meteor's impact location and summons a powerful demon at that location.
      • TankFel Lord Kuraz'mal
        • TödlichTankEssenz zertrümmern – Shatters the target's soul with a heavy swing, inflicting 9975000 to 10025000 Fire damage.
        • TankTeufelsobelisk – Conjures a Fel Obelisk to impale his target, stunning and causing them to bleed for 75000 Physical damage every half-second for 4 sec. This removes the target's threat.
      • Inquisitor Vethriz
        • Blick von Vethriz – Summons in a Gaze of Vethriz at a targeted location which channels a beam of magic, inflicting 175000 Shadow damage every second to any players struck by the beam.
        • MagieEntzug – Drains 125000 health from an enemy every second as Shadow damage for 21 sec, healing the caster for 212568E1 times the damage inflicted.
        • Dunkler Schlag – Blasts a target for 150000 Shadow damage.
        • Schattenblinzeln – Steps through the shadows, appearing at another location.
      • TankD'zorykx the Trapper
        • Seelenvortex – Drops a cage hungering for souls at his target's location, drawing in enemies and inflicting 75000 Shadow damage every second for 6 sec. Enemies caught near the cage are afflicted by Torn Soul, increasing Physical damage taken by 100% and suffering 50000 Shadow damage every 3 sec for 30 sec. This effect stacks.
          Subsequent casts increase the magnitude of the pull effect by 110%. This effect stacks.
        • Gepeinigte Geister – Unleashes a volley of spirits from his grasp, inflicting 760000 to 840000 Shadow damage to targets struck.

Stage Two: The Ritual of Aman'thul

At his lieutenants' defeat, Gul'dan leaps into the fray himself, harnessing the power of the Fel to bolster his frail frame. At 85%, 70%, and 55% health, Gul'dan again taps into the active Eye of Aman'thul, expanding the potency of his abilities.

  • Essence of Aman'thul
    • DPSZeitverschiebung – The active Eye of Aman'thul bestows great power, modifying relative time for the caster.
      Your relative time has increased by 30%, increasing casting, movement, and attack speed by 30% as well as decreasing cooldowns by 30% and Periodic Effects occur 30% faster.
      Receiving Fire damage removes this effect.
    • HeilerStreuungsfeld – The active Eye of Aman'thul bestows great power into a protective dome, absorbing 50% of Fire damage taken up to 5000000, shared amongst allies within 10 yards.
    • TankResonante Barriere – Channels the power of the Nightwell into a protective barrier, absorbing all damage taken for 6 sec.
  • Gul'dan
    • Flüssiges Höllenfeuer – Conjures a massive orb of Fel Fire that splashes down at a target's location, inflicting 1462500 to 1537500 Fire damage, decreasing in damage as distance increases.
      • Mächtiges flüssiges Höllenfeuer – Conjures a massive orb of Fel Fire that splashes down at a target's location, inflicting 1365000 to 1435000 Fire damage, decreasing in damage as distance increases and setting the ground ablaze for 3 min. The burning ground inflicts 200000 Fire damage every second to those standing on it.
    • Teufelsfesseln – Binds a target to a location, snaring by 50% and inflicting 40000 Fire damage every half-second. When broken, the bond explodes for 2681250 to 2818750 Fire damage to targets within 5 yards of the bound target, divided evenly amongst targets hit.
      • Mächtige Teufelsfesseln – Binds a target to a location after knocking them back, snaring targets by 70% and inflicting 45000 Fire damage every half-second. When broken, the bond explodes for 3900000 to 4100000 Fire damage to targets within 5 yards of the bound target, divided evenly amongst targets hit.
    • Auge von Gul'dan – Conjures several Eyes of Gul'dan which channel shadow energy at an enemy, inflicting 165000 Shadow damage to enemies within 8 yards every 1 sec. This damage increases by 3% every cast.
      Upon reaching full power, the Eye of Gul'dan casts Duplicate, creating a copy of itself, then moves to a new location.
      • WichtigDuplizieren – Creates a copy of itself nearby.
      • Machterfülltes Auge von Gul'dan – Conjures an Empowered Eye of Gul'dan which channels fire energy at several targets, inflicting 170000 Fire damage to enemies within 8 yards. This damage increases by 3% every cast.
        Empowered Eyes of Gul'dan follow their highest threat target.
        Upon reaching full power, the Eye of Gul'dan casts Duplicate, creating a copy of itself.
    • TankHand von Gul'dan – Calls down a demonic meteor, inflicting 1187500 to 1312500 Shadow damage to anyone within 10 yards of the meteor's impact location and summons a powerful demon at that location.
      • Dreadlords of the Twisting Nether
        • UnterbrechbarAaswelle – The Dreadlord causes a wave of chaotic explosions to wash over enemies in front of them, inflicting 760000 to 840000 Shadow damage and putting targets to sleep for 6 sec.
        • Fokussierter Angriff – Causes Fervor when a spell cast is interrupted.
          • Eifer – Increases all damage done by 30% and attack speed by 15%. This effect stacks.
  • TankBrennende Klauen – Engulfs Gul'dan's fists in flame, granting 100% attack speed. Attack apply Charred Lacerations to the target, inflicting 200000 Fire damage every half-second for 10 sec.

Stage Three: The Master's Power

Sensing the scales tipping out of his favor, Gul'dan returns to the Eye of Aman'thul, demanding his master grant him additional power. This blesses him with additional abilities, also disrupting the powers that players received from the Eye.

  • WichtigMachterfülltes Auge von Gul'dan – Conjures an Empowered Eye of Gul'dan which channels fire energy at several targets, inflicting 170000 Fire damage to enemies within 8 yards. This damage increases by 3% every cast.
    Empowered Eyes of Gul'dan follow their highest threat target.
    Upon reaching full power, the Eye of Gul'dan casts Duplicate, creating a copy of itself.
  • WichtigSturm des Zerstörers – Calls upon the power of the Destroyer, sequentially inflicting 665000 to 735000 Shadow damage to enemies within 15 yards, then 855000 to 945000 Shadow damage to enemies within 20 yards, then 855000 to 945000 Shadow damage to enemies within 40 yards, and finally 2850000 to 3150000 Shadow damage to enemies within 60 yards.
  • Brunnen der Seelen – Summons a Well of Souls which periodically draws out fragments of players' souls, adding to its stored supply.
    Standing inside the Well of Souls inflicts 200000 Shadow damage every second and causes enemies to ignore you.
    • WichtigSeelenkorrosion – Every 3 seconds a player remains inside the Well of Souls, a soul fragment leaves the Well, inflicting 380000 to 420000 Shadow damage within 10 yards of the targeted player and afflicts them with Soul Corrosion.
      Soul Corrosion inflicts 275000 Shadow damage every second for 35 sec. This effect stacks.
    • TödlichSchwarze Ernte – Calls upon the Black Harvest, inflicting 390000 to 410000 Shadow damage every 2 sec, expelling all stored souls within the Well of Souls over 4 sec. Each Harvested Soul erupts violently, inflicting 390000 to 410000 Shadow damage to all enemies.
      When the Well of Souls is full, newly drawn souls immediately cause a Harvested Soul eruption.
  • DPSFlammen von Sargeras – Encompasses a target in flames after 3 sec, burning them for 4 sec. Every second they burn, they explode for 450000 Fire damage to targets within 8 yards.
    Struck targets leave residual embers at their location, exploding again for 600000 Fire damage to targets within 5 yards, creating a field of Desolate Ground for 1 min, which inflicts 400000 Fire damage every second.
Beute von diesem Boss
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  • Rang 1 und 2 der Vantusrune für diesen Boss

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Eindrücke aus dem Raid

Andi

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Agrimon - Mitglied
Hey, Blizzard hat den Boss Skopyron ganz schön heftig gemacht. Ich probier es schon seit zwei Tagen und selbst im 30er Schlachtzug ist der Boss sehr scher zu legen. Noch habe ich es nicht geschafft, selbst mit meinem DH, auch wenn ich "nur" 860er Gear bin, aber die ganze Gruppe vipet bei dem Boss und die Leute gehen dann einfach wieder raus, euer Video war garantiert nicht vom Live server...
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Graziella - Mitglied
was man nirgendwo rauslesen kann: wie lange wird es dauern das legendary aufzuwerten?  ist das nach 1-2 IDs erledigt? oder wird das ernsthaft wieder monate dauern..
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Namuria - Gast
Bleiben zu 7.1.5 die Bonus-Rollmarken die gleichen, oder wird es neue geben?
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GRiMtox - Mitglied
Also wenn ich das nach eigenem Geschmack einteile und mir die mythischen Rüstungen so anschaue würde ich das so einordnen:

Legendary-Tier:

- Shaman

God-Tier:

- Paladin
- Druid

High-Tier:

- Monk
- Deathknight
- Priest

Mid-Tier:

- Warrior
- Warlock
- Mage

Low-Tier:

- Demon Hunter
- Hunter

Hunter kommt definitiv ganz weit unten für mich, was den Style angeht. Schamane ist mit Abstand das genialste Set.
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TheCadien - Mitglied
Das Mönch Set Erinnert mich etwas an die T1 *hust* schulter titten*hust* vom Schurken. :D
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enigmatic1606 - Mitglied
Jetzt müsste sich nur noch die Atmosühäre unter den Spielern und die Qualität des LFR's allgemein verbessern ... hach ja, man wird ja wohl noch träumen dürfen.
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Haycore - Mitglied
https://worldofwarcraft.com/en-us/news/20243893/world-of-warcraft-legion-release-schedule

Diesem Link nach, startet der Raid am Dienstag ? 
Also bei den Amis startet er morgen um 08 Uhr PDT, das wäre dann bei uns 17 Uhr...
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Muhkuh - Mitglied
Bei den Amis startet er morgen, um 8 Uhr, da ist bei denen ID Rücksetzung. Bei uns ist ID-Rücksetzung am Mittwoch um 9:00 Uhr.

Die Raids starteten doch schon immer um diesen einen Tag verschoben.
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reykur - Mitglied
"Die Raids starteten doch schon immer um diesen einen Tag verschoben."
Was aber nicht heißt, dass sich das nicht wie bei den Events irgendwann mal ändern könnte. Ich wäre zur Zeit bei Blizzard mit solchen Aussagen "War schon immer so" vorsichtiger. 
Aber dieses mal ist es noch so. ;)
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Spook - Mitglied
Naja, ist ja kein ganzer tag sondern etwas mehr als nen halber tag differenz. Die einzige möglichkeit das zu ändern wäre das alle am selben Kalendertag anfangen. Nur dann wären die amis ja im nachteil, den entweder würde der id reset dann mitten in der nacht sein, oder aber dank zueitverschiebung wären sie dann nen halben tag NACH EU dran. und genau das wird bestimmt nicht passieren ;).
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