14. April 2018 - 12:01 Uhr

Battle for Azeroth - Anpassungen an der Azerit-Ausrüstung: Neue Boni und nur noch 3 Tiers!

Letzte Woche wurde die Azerit-Ausrüstung in der Alpha von Battle for Azeroth freigeschaltet. Allerdings noch sehr rudimentär. So konnte nur ein einziges Bruststück mit eher schwachen Boni ausgestattet werden. Jedoch war es so zumindest schon einmal möglich, ein Auge darauf zu werfen, wie es in etwa funktionieren wird. Mit dem neusten Build haben die Entwickler nun aber noch einmal nachgelegt. So gibt es jetzt nicht nur um die 200 Azerit-Rüstungsteile, sondern auch allerlei neue Boni. Einige sogar bereits aus Dungeons. Viele davon haben auch interessantere Effekte, die nicht einfach nur irgendwelche Werte erhöhen. Zudem gab es noch eine generelle Anpassung.
 

Aus Vier mach Drei

Seit der BlizzCon wussten wir, dass die Azerit-Ausrüstung insgesamt vier Tiers für die Boni haben wird. Die ersten drei mit Auswahlmöglichkeiten und die finale "Reihe" hat dann nur noch einen Bonus, der immer gleich ist. So wird nämlich einfach nur das Itemlevel des Gegenstands um 5 Punkte erhöht. Nun sieht es aber so aus, als hätten die Entwickler sich anders entschieden. Denn es stehen nicht mehr vier Tiers zur Verfügung, sondern nur noch drei.

Dabei gilt, dass die erste Reihe nun für die vier klassenspezifischen Boni ist, die zweite Reihe für die zwei allgemeinen Boni und die dritte Reihe für die Erhöhung des Itemlevels. Ob diese Struktur so nun final ist, wissen wir aktuell nicht. Generell ist das ganze UI ja auch noch nicht fertig. Dadurch, dass man sich in der ersten Reihe allerdings meist für den Bonus einer Ausrichtung entscheidet und in der dritten Reihe keine Auswahl zur Verfügung steht, wäre es ein wenig langweilig, wenn einzig und allein in der zweiten Reihe eine Auswahl getroffen werden muss. Oder was denkt ihr?
 
 

Viele neue Boni für die Klassen

Die erste Runde an Boni, die seit einigen Wochen in den Spieldateien zu finden sind, sahen erst einmal langweilig aus, was daran liegt, dass sie nur für die Questitems gedacht sind. Diese tauscht man generell schnell wieder aus und somit müssen dort keine großartig spannenden Effekte drauf sein. Mit dem neusten Schwung an neuen Boni sieht es aber schon besser aus. Zwar gibt es hier und da noch weitere Effekte, die einfach nur Zahlen erhöhen, aber auch andere Effekte mit spannenderen Mechaniken. Sogar bereits welche aus Dungeons. 


Todesritter

  • Glacial Contagion   Your autoattacks have a chance to apply Glacial Contagion, dealing (s1 * 7) Frost damage over 14 sec. Obliterate deals an additional 58 damage to targets infected with Glacial Contagion.
  • Marrowblood   Death Strike heals for an additional 34 for each remaining charge of Bone Shield.

Dämonenjäger

  • Furious Gaze   When Eye Beam finishes fully channeling, your Haste is increased by 0 for 8 sec.
  • Infernal Armor   Immolation Aura increases your Armor by 81, and causes melee attackers to take 23 Fire damage.

Druide

  • Coordinated Restoration   When Lifebloom expires, if the target has Rejuvenation and Regrowth it heals for 385. 
  • Dauntless Divinity   When Guardian of Ancient Kings expires, your Shield Block Value is increased by 193 for 10 sec 
  • Masterful Instincts   Increases your Mastery by 0 and Armor by 0 for 10 sec after Survival Instincts expires.
  • Power of the Moon   If 3 or more targets are suffering Moonfire, Lunar Strike deals an additional 85. 
  • Raking Ferocity   Rake increases next damage of Ferocious Bite by 23.

Jäger

  • Arcane Flurry   Arcane Shot increases the damage of Arcane Shot by 63 for 3 sec, stacking up to 2 times.
  • Haze of Rage   Bestial Wrath increases your Agility by 78 for 8 sec.
  • Latent Poison   Serpent Sting damage applies Latent Poison, stacking up to 10 times. Your Mongoose Bite / Raptor Strike consumes all applications of Latent Poison to deal 36 Nature damage per stack.

Magier

  • Brain Storm   While channeling Evocation, your Intellect is increased by 52 every 1 sec. Lasts 10 sec.
  • Preheat   Scorch increases the damage the target takes from your Fire Blast by 188 for 30 sec.
  • Winter's Reach   Consuming Brain Freeze has a 30% chance to make your next non-instant Flurry cast within 15 sec deal an additional 470 damage per hit.

Mönch

  • Overflowing Mists   Your Enveloping Mists heal the target for 62 each time they take damage.
  • Staggering Strikes   When you Blackout Strike, your Stagger is reduced by 62
  • Sunrise Technique   Attacking a target with Rising Sun Kick causes your melee attacks against that target to deal 154 additional Physical damage.

Paladin

  •  Avenger's Might   While Avenging Wrath is active, gain 46 Mastery.your Mastery is increased by 46.
  • Critical Flash   Flash of Light grants you 77 Critical Strike for 6 seconds if it heals a target below 50% health.
  • Deferred Sentence   Crusader Strike has a 3% chance to Condemn your target, dealing X Holy damage after 7 seconds.
  • Expurgation   Your Blade of Justice critical hits cause the target to burn for an additional 208 Holy damage every 2 sec over 6 sec.
  • Fortifying Auras   Aura Mastery also grants your allies 308 Max Health for its duration.
  • Furious Wrath   When your Avenging Wrath ends, gain up to 616 Strength/Intellect for 15 seconds, based on how much damage and healing you did while Avenging Wrath was active.
  • Healing Hammer   Hammer of the Righteous heals you for X if your health is below 20%.
  • Healthy Judgment   Judgment's damage is increased by up to 34, based on the difference between your health percentage and the target's.
  • Inspiring Beacon   Flash of Light on your Beacon of Light target is increased by 62.
  • King's Shield   When Guardian of Ancient Kings expires, your Block Value is increased by 539 for 10 seconds.
  • Rejuvenating Grace   Your Holy Light critical strikes refund 25 mana during Avenging Wrath.
  • Righteous Flames   When Shield of the Righteous expires, gain 154 block and deal 231 Holy damage to all attackers for 4 seconds.
  • Searing Blades   Your Blade of Justice critical hits also burn the target for 96 holy damage over 6 seconds.
  • Strong Light   Gain 116 strength for 6 sec every time you heal a target below 50% HP with Light of the Protector.
  • Warmth of the Light   Your Flash of Light heals for an additional 62 when cast on a target affected by your Beacon of Light.

Priester

  • Blessed Sanctuary   Echo of Light from Holy Word: Sanctify heals for an additional (110 * 2).
  • Harvested Thoughts   Casting Vampiric Touch increases the damage of your next Shadow Word: Void / Mind Blast by 157.
  • Weal and Woe   Healing an ally with Penance increases the damage of your next Smite by 125. Damaging an enemy with Penance increase the absorption of your next Power Word: Shield by 219.

Schurke

  • Night's Vengeance   Nightblade increases the damage of your next Eviscerate within 8 sec by 46. 
  • Storm of Steel   Extra strikes from Saber Slash increase the damage of your next Dispatch by 62.

Schamane

  • Ebb and Flow   Healing Tide Totem restores up to 54 additional health each pulse, based on how close your allies are to the totem. Maximum benefit for allies within 8 yds of the totem.
  • Lava Shock   Flame Shock damage increases the damage of your next Earth Shock by 31, stacking up to 20 times.
  • Strength of Earth   Rockbiter causes your next melee ability, other than Rockbiter, to deal an additional 188 Nature damage.

Hexenmeister

  • Erratic Omen   When your spells strike a target due to Havoc, they have a 40% chance to deal an additional 376 Chaos damage.
  • Inevitable Demise   Damaging an enemy with Corruption increases the damage of your next Drain Life by 4. This effect stacks up to 100 times.
  • Umbral Blaze   Your Hand of Guldan has a 15% chance to burn its target for 193 additional Shadowflame damage every 2 sec for 6 sec.

Krieger

  • Bloodcraze   When Bloodthirst does not critically strike, it increases your Haste by 0 for 6 sec.
  • Gathering Storm   While Ravager is active / Bladestorming, every 1 sec you gain 22 Speed and Ravager's / Bladestorm's damage increases by 125. Lasts 6 sec.
  • Sword and Board   When Devastator / Devastate resets the cooldown of Shield Slam, your Strength is increased by 78 for 8 sec.

Allgemeine Boni

  • Blightborne Infusion   Your spells and abilities have a chance to draw a Wandering Soul from Thros. The Soul grants you some of its power, increasing your 154 Critical Strike for 14 sec.
  • Filthy Transfusion   Your damaging abilities have a chance to invoke a tainted swamp beneath the target, siphoning (270 * 6) health from them over until cancelled.
  • Meticulous Scheming   Your spells and abilities have a chance to grant you Meticulous Scheming. For the next 8 sec, damaging a target with a single-target ability deals 208 bonus Shadow damage, and healing a target with a single-target ability heals for 208 bonus healing. Each target can only be affected by this once. If you affect at least 3 targets, gain 55 Strength, Agility, Intellect, and Stamina for 20 sec.
  • Rezan's Command   Being attacked by an enemy of the Loa has a chance to call a Child of Rezan to grant you a blessing, healing you for 462 and increasing your primary stat by 116 for 1 min.
  • Rezan's Fury   Your damaging abilities have a chance to call a Child of Rezan to viciously rend your target, dealing 156 Physical damage and causing them to bleed for (4 * 31) damage over 12 sec.
  • Ruinous Bolt   Your spells and abilities have a chance to draw a Wandering Soul from Thros. The Soul will launch blasts of dark energy at your enemies, dealing 693 Shadow damage over 14 sec. When the Soul departs, it heals you for 25% of the damage it dealt.
  • Sandstorm   Your spells and abilities have a chance to summon a cylone of piercing winds. Enemies inside the cyclone take 693 damage every 2, and deal 231 less damage to you.
  • Secrets of the Deep   Your spells and abilities have a chance to create a Surging Droplet nearby. Collecting it increases your primary stat by 110 for 18 sec.
    Rarely, a Void Droplet will be created, increasing your primary stat by 219 for 18 sec instead.
  • Soul From Thros   Your spells and abilities have a chance to draw a Wandering Soul from Thros. The Soul grants you some of its power, increasing your 154 Critical Strike for 14 sec.
  • Weeping Aura   Your spells and abilities have a chance to draw a Wandering Soul from Thros. The Soul grants you a shield that absorbs 231 damage for 14 sec. When the shield is consumed or expires, the Soul releases a wave of dark energy dealing 539 Shadow damage to all enemies within 8 yds.

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rattlesnake87 - Mitglied
Ich finde den +5 Itemlevel Trait ohnehin langweilig, man hätte stattdessen den weglassen können und im höchsten Tier nochmal eine richtig interessante Fähigkeit dazugeben auf die es sich lohnt hinzuarbeiten.
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Muhkuh - Mitglied
Hieß es nicht, dieser letzte Trait wäre nur ein Platzhalter und die richtig interessanten Dinge würden dessen Platz einnehmen? 

So wie jetzt, ist es ja genau umgekehrt als der Netherlichttiegel, bei dem zuerst das völlig uninteressante +Itemlevel kommt.
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Drachenseele - Mitglied
Also so wäre es meiner Meinung nach eher langweilig da hätten sie das 4. auch lassen können.
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Faen - Mitglied
Ich Schätze mal das 4the Tier wird mit dem Nächsten Größeren patch dann dazu kommen, damit das nicht zulangweilig wird.
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