14. Mai 2020 - 11:40 Uhr

Shadowlands Alpha - Build 34365: Alle Neuheiten im Überblick!

Erneut ist eine Woche vergangen und offenbar kommen die Entwickler ganz gut voran mit Shadowlands. Denn der nächste Build wurde auf die Alphaserver gespielt und dieser trägt die Nummer 34365. Erneut liegt der Fokus stark auf Torghast, so gab es allerlei Änderungen an diesem Feature und es gibt auch neue kleine Systeme, die den Turm erweitern. Außerdem wurde ein neuer Dungeon freigeschaltet: die Nebel von Tirna Scithe. Dann gibt es noch diverse neue Modelle, fertige Rüstungssets, neue Items und mehr. Folgend haben wir euch eine Zusammenfassung mit allen Informationen um Update angefertigt.


Die interessantesten Neuheiten

  • Der Dungeon Nebel von Tirna Scithe mit drei Bossen ist jetzt verfügbar.
  • Das Ketterüstungsset der legendären Gegenstände wurde eingefügt und das vom ersten Raid Schloss Nathria wurde fertiggestellt. 
  • Es gibt einige schicke neue Modelle für Gegner und Waffen.
  • Sehr viele neue Customization-Optionen wurden eingefügt. Eine Übersicht dazu gibt es hier: zur Übersicht
  • Die Fähigkeit Klingenwirbel vom Schurken wurde so angepasst, dass sie nun beim Einsatz auch Schaden verursacht. 
  • Der Friseur im Spiel nutzt nun auch das neue UI für die Charaktergestaltung.
  • Bei den Nachtfae wird man einen speziellen Ruhestein freischalten können: Night Fae Hearthstone
  • Jäger und Mönche können nun in Torghast gespielt werden. Zudem können alle Paktfähigkeiten genutzt werden und es gab einige weitere Updates:
    • Der Startraum für Torghast ist nun eine große Halle mit verschiedenen Portalen zu den einzelnen Zellenblöcken.
    • Es gibt ein Checkpoint-System. Alle 18 Räume kann ein Checkpoint aktiviert werden.
    • Die Todes-Counter wurde aktualisiert. Wenn man alleine unterwegs ist darf man nun 6-mal sterben, bevor der Tarragrue kommt. Danach geht es pro zusätzliches Gruppenmitglied folgend weiter: 9, 11, 14 und 16.
    • Es gibt nun ein Debuff-System, wodurch man auf jedem Stockwerk einen stärkeren Malus zu spüren bekommt, der mit der Zeit auch zunimmt, weshalb man sich nicht mehr ewig viel Zeit lassen kann auf einer Ebene. (mehr Infos)
    • Zu Testzwecken können nun alle Paktfähigkeiten in Torghast genutzt werden, wobei jeden Tag ein anderer Pakt im Turm aktiv ist und jede Klasse die entsprechenden Fähigkeiten des aktives Paktes bekommt. Wenn alle Pakte einmal durch sind, beginnt die Rotation von vorne.


Die neuen Modelle

Ketterüstung: Legendary





Ketterüstung: Schloss Nathria
Maw Guard Caster Elite
   
Shade Beast Mount

   
    
Ardenwald Kriegsgleven
     
Bastion Einhandschwert
 
   


Weitere Neuheiten

Der neue Friseur
 
Unfertiger Ladebildschirm für Schloss Nathria


Neue Icons

                         


Development Update

 Torghast, Tower of the Damned Changes 

We have a major update to Torghast in this new Alpha build for testers to experience.


Covenant Abilities

You will now be assigned a Covenant when entering Torghast, including that Covenant’s signature and class abilities.

  • Your test character’s Covenant will change daily, cycling through all four Covenants.
    • Developers’ notes: The goal here is to get a look at some abilities before we’re able to fully test the Covenants/Zones they belong to. Please note that Anima Powers do not yet exist for Venthyr, Necrolord, or Night Fae abilities. Additionally, paladins, rogues, and death knights are not quite ready for Torghast, but they’re coming soon™.


Classes

The following classes now have Anima Powers available to them and can now access Torghast, Tower of the Damned:

  • Hunter
  • Monk
    • Developers’ note: Monks are still missing a few powers, but they can begin testing.


Starting Room of the Damned

The Wayfinder in the starting room has been removed, and “Easy”, “Normal”, and “Heroic” runs have been removed. Please pay your respects.

  • Developers’ note: F

The Torghast entryway is now a room that allows you to pick which cell block you wish to attempt, through a series of portals. The portals are:

  • Twisting Corridors
  • Skoldus Hall (quest)
  • Fracture Chambers (quest)
  • The Soulforges (quest)
  • Coldheart Interstitia (quest)
    • Developers’ Notes: To emulate Easy, Normal, or Heroic runs, enter the Twisting Corridors. Other doors will take you to the 6-floor quest runs, which are currently limited to floors 1-6.

All Twisting Corridors runs now end after 18 floors, regardless of difficulty. Delving deeper into the Twisting Corridors unlocks higher floor checkpoints from which to start a run. After entering the Twisting Corridors portal, speak to the Wayfinder to select your starting floor number.


Gameplay Changes

  • Deaths are now measured on a per-run basis:
    • 1 player: 5 deaths allowed (Tarragrue on 6th death)
    • 2 players: 8 deaths allowed
    • 3 players: 10 deaths allowed
    • 4 players: 13 deaths allowed
    • 5 players: 15 deaths allowed
  • Players can no longer ascend to the next floor without first defeating the Empowered creature guarding the portal.
  • Players who release their spirit after their party members have ascended to a higher floor will resume on the higher floor.
  • Ashen Phylacteries no longer require a killing blow to trigger Maw Power effects that are triggered by destroying them.
  • Shackled Brokers now have more distinct names, and if you snuff out their life force, that broker will remain dead for the remainder of your run.
  • The Broker’s Purse now drops less Phantasma than before, and this amount is now affected by group size.
  • Vendors should now instantly update their displays for all players when a player buys a limited-stock item.
  • Animimics now have a chance to drop something valuable.
  • The first Anima Cell of each run can now be found once you traverse through a portal.


The Jailer’s Torments

At higher floor difficulties, you’ll now find yourselves subjected to additional scrutiny from the Jailer in the form of stacking debuffs that will make your ascent more difficult.

  • A safe area at the beginning of each floor protects players from the effects of the Jailer’s Torments. Players remain safe until they leave the safe area, enter combat, or loot something.
  • The Torments differ by cell block:
    • Eye of Skoldus: The hounds of Skoldus periodically seek out players while they are out of combat.
    • Fracturing Forces: Mawsworn ambushers periodically hunt and stalk players while they are out of combat.
    • Soulforge Heat: The burning heat of the Soulforges constantly sears players for a percentage of their maximum health as Fire damage.
    • Breath of Coldheart: The life-sapping breath of the Coldheart Interstitia reduces player damage the longer they remain on a floor.
    • Mort’regar’s Echoes: Ghastly echoes of the dead haunt players, increasing the magic damage they receive the longer they remain on a floor.
    • Might of the Upper Reaches: The Jailer’s might crushes opposition, increasing the physical damage players receive the longer they remain on a floor.
  • Developers’ Notes: Much like Mythic Keystone dungeons have dangerous affixes at higher Keystone levels, those who ascend Torghast will endure the Torments of the Jailer. This is very much a work in progress and an early look at a system we’re iterating on. Please post your feedback on it in this forum thread.

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Ashes - Mitglied
ie Gleven sind ein traum.. ich hoffe nur die gibt es auch ohne das man dem Pakt da beitritt
Grabschi - Mitglied

Hallo Andi
Könntest du mal ein Video erstellen wie sich WoW mit dem Controller spielt?

Natürlich nur wenn du Zeit und Lust hast.
 
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Sekorhex - Mitglied
Du meinst mit dem Addon Consoleport? Gibt zu hauf videos damit, jedoch ist die Einstellsache sehr fummelig und aber spielbar ist es:

https://www.youtube.com/watch?v=wNYcCEnCXBw

https://www.youtube.com/watch?v=oi0R6ysyExY
Talyus - Mitglied

Du meinst mit dem Addon Consoleport? Gibt zu hauf videos damit, jedoch ist die Einstellsache sehr fummelig und aber spielbar ist es:

nein er meint es so wie es blizzard mit dem addon unterstützt. ganz ohne addon.