9. Juli 2020 - 11:24 Uhr

Shadowlands Alpha - Build 35078: Alle Neuheiten im Überblick!

Und wieder geht es weiter in der Alpha von Shadowlands. Ein neuer Build wurde auf die Testserver gespielt, der dieses Mal die Nummer 35078 trägt. Neuen Content gibt es nicht, dafür aber wieder eine große Menge an Kleinigkeiten. Fehlen dürfen dabei natürlich nicht weitere Customization-Optionen, viele neue Effekte, Zauber, Items und so weiter. Außerdem neue Ladebildschirme sowie Icons und die Entwickler haben einige Blueposts veröffentlicht. Die Dataminer haben bereits allerlei neue Infos aus den Spieldateien gezogen, die wir euch folgend zusammengefasst haben.


Die interessantesten Neuheiten

  • Es gibt neue Customization-Optionen für Orcs, Blutelfen und die Verbündeten Völker. (Vorschau)
  • Es wurden legendäre Effekte für Hexenmeister (Vorschau) und Jäger (Vorschau) eingefügt. 
  • Die mythisch-plus Affixe Platzend und Vulkanisch wurde angepasst. (mehr Infos)
  • Die Entwickler haben mehrere Blueposts zu kommenden Klasseanpassungen veröffentlicht. Diese findet ihr am Ende des Artikels.
  • Es gibt neue Karten und Ladebildschirme sowie Icons. Außerdem noch ein neues Waffenmodell. 
  • Eine weitere neue Währung: Carcerus. Der Tooltip lässt vermuten, dass es ein Fortschrittsystem beim Runenschmied in Torghast gibt. 
  • Es gibt Unmengen an neuen Items und Zauber, die zu dem Paktfeature Gluthof von den Venthyr gehören. Dazu gibt es später noch einen separaten Artikel.


Neue Assets und Modelle

Waffenmondell - Kriegsgleven Venthyr
Ladebildschirm für das Exil
Ladebildschirm für das Theater der Schmerzen
Diverse neue Karten für die Paktsankten und den Schlund
     


Neue Icons

      
      
      
      
     


Blueposts zu Klassenänderungen

Bisher haben wir die meisten Blueposts zu Klassenänderungen für euch übersetzt und zusammengefasst. Auf Grund der aktuellen Infoflut können wir das dieses Mal nicht anbieten.

Dämonenjäger
 FEEDBACK: Demon Hunter Class Changes 
In the next Alpha build, we’ve made this change to Unbound Chaos:
 
  • Activating Immolation Aura will cause your inner demon to slam into nearby enemies at the end of your next Fel Rush, dealing Chaos damage.
    • Developers’ notes: We like the feeling of Immolation Aura empowering your Fel Rush, but requiring Fel Rush to be cast while Immolation Aura was active placed too much pressure on that particular window. We want this talent to be for occasionally weaving Fel Rush into your rotation for a big payoff, so we’ve changed the talent to Immolation Aura buffing your next Fel Rush, which means you can find the right time to fit it in.
Hexenmeister
 FEEDBACK: Warlock Class Changes 
Thanks for all of the detailed feedback! While there are still some planned changes coming for Warlock, we’ve made a few recently that you should be seeing in the Alpha:

Affliction
  • Agony base damage increased by 12%.
  • Inevitable Demise increases Drain Life’s damage by 12% per stack (was 5%).
Demonology
  • Axe Toss now interrupts stun immune targets, such as dungeon or raid bosses. This does not affect PvP combat.
Destruction
  • Soulfire damage increased by 40%.
  • Infernals summoned from Rain of Chaos no longer trigger Infernal Awakening.
  • Rain of Chaos Infernals now have some bad luck protection built in. Chance also increased to 20% (was 15%).
Paladin
 FEEDBACK: Paladin Class Changes 
Some changes in an upcoming build:

Protection: Holy Power generation rearranged somewhat. Hammer of the Righteous is on a shorter recharge again, and Avenger’s Shield has a new effect whereby it generates an additional HP the first time it hits a given target (i.e. on the pull), but Judgment no longer generates.

The Protection rotation had gotten a little bit emptier with the longer recharge on Hammer, and this puts it back closer to BFA. Also, one particular time when Prot really wants Holy Power is the moment of engagement with a large group (but in a way that doesn’t flood the rotation in longer combats). Avenger’s shield will now conveniently start you with some HP when pulling packs of multiple enemies. Finally, with all this added Holy Power, we had to pull some back out of the rotation, and chose to do that on Judgment, since it currently serves a separate important purpose with the Shining Light mechanic.

A few ancillary changes to this are increasing the duration of Redoubt, and making Sanctified Wrath generate 2 HP (so Judgment still gives 2 in total while it is active).

Blessing of the Seasons: Keeping this short for now, since we are considering further updates to this in subsequent weeks that make this change obsolete. But in this week’s build, the Seasons will be in sync for all Paladins within a party, and their effects are stronger if there are multiple Paladins in the party.
Druide
 FEEDBACK: Druid Class Changes 
Various changes in an upcoming build:

Feral: Various talents are buffed numerically, to try to open up some choices a bit (Feral Frenzy, Lunar Inspiration, Savage Roar), as well as a baseline buff to Rip that’s related to the below discussion.

One notable talent is nerfed: Sabertooth. This has been the subject of much discussion in feedback. While we like the idea of a talent in this slot that simplifies the rotation somewhat, we generally agree that infinite Rip extension has a lot of downsides. It additionally tends to cause balance problems, as an infinitely-extended snapshot-buffed Rip tends to outpace other options for sustained damage. Sabertooth will extend Rip by a smaller amount–keeping a similar mechanic to now, but requiring it to still be occasionally used on a single target.

Relatedly, we’re adjusting Bloodtalons to make it easier to proc–we’ve seen a lot of feedback that sequencing Rake, Shred and Thrash that tightly is a big hassle when you have competing interests of when you need to refresh your Bleeds, when you have a lot of energy, when you need to use a finisher, and so on. Trying to find the sweet spot where it’s not too onerous to use, but still provides a reward for planning your rotation.

Balance: Notably in this build, starting Eclipse requires 2 spells rather than 3. Doesn’t require a big explanation, but should be strongly felt. In particular, the windup at the start of combat is much shorter (especially when you can precast 1 of the 2 spells).

We’re also trying a version of Celestial Alignment that’s not extendable to arbitrary duration; it was simply going to cause nearly certain balance problems later on. It is now a fixed-duration cooldown that still provides a large damage increase.

Thanks for any feedback, please let us know how this all goes.

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Turgan - Mitglied
Axtwurf der Todeswache des Dämohexers unterbricht nun Bosse im Raid und in Dungeons, Tolle Änderung, :)
Wäre zwar schön wenn es als genereller "interrupt" gelten würde, aber endlich mal ein gut eingeschlagener Weg.
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Elorion - Mitglied
krass dass es nen ganzes addon gedauert hat das zu ändern.
Ich finde die Lösung aber nur Semigeil, weil wir dadurch den Stun verlieren, bei den BMs ist ja auch kein Problem dass sie Interrupt, Stun und AoE Stun haben.