5. November 2020 - 09:47 Uhr

Shadowlands - Erneutes Tuning, Effektanpassungen & Klassenänderungen!

Letzte Nacht haben die Entwickler wieder einen neuen Build auf die Betaserver gespielt und erneut gibt es eine lange Liste an Tuning-Anpassungen. Im Bereich der Klassen gab es Änderungen an PvP-Talenten und einige Fähigkeiten sowie normalen Talenten. Besonders Verstärker-Schamanen haben einiges abbekommen. Außerdem gab es bei den Paktfertigkeiten Anpassungen sowie an einigen legendären Effekten und den Medien. Folgend eine Auflistung aller Neuheiten sowie Änderungen. Die Entwickler haben zu einigen der Anpassungen auch Blueposts veröffentlicht, die ihr am Ende des Artikels findet. 


Die neusten Klassenanpassungen

 Druide
  • Allgemein
    • Starke Winde (PvP-Talent) lässt Wirbelwind nun den Schaden des Gegners 4 Sekunden lang um 30% statt 25% verringern. 

 Jäger
  • Treffsicherheit
    • Volltreffer hat nun den Zusatzeffekt, dass während der Laufzeit 50% mehr Fokus generiert werden. 

 Magier
  • Allgemein
    • Magie fokussieren (Level 30) erhöht nun nicht nur die kritische Trefferchance des Magiers um 5%, wenn der verstärkte Spieler kritisch trifft, sondern auch die Intelligenz um 5%.

 Priester
  • Schatten
    • Die Fähigkeit Schattenheilung (Rang 2), die auf Stufe 56 hätte erlernt werden sollen, wurde entfernt. 
      • Effekt: Wenn Schattenheilung auf euch selbst gewirkt wird, wird die gesamte Heilung von euch selbst durch eure eigenen Zauber 15 Sekunden lang um 15% erhöht. 2-mal stapelbar. 
    • Dafür wird nun auf Stufe 56 Stille (Rang 2) erlernt, wodurch die Reichweite von Stille um 10 Meter erhöht wird. 
    • Schattengeschoss (Level 40) wurde überarbeitet. 
      • Vorher: Schleudert einen sich langsam bewegenden, weitreichenden Blitz aus Schattenenergie auf den Zielort, der allen Zielen innerhalb von 8 Metern Schattenschaden zufügt. Wenn Schattengeschoss ein einzelnes Ziel trifft, erleidet es durch Euren nächsten Einsatz von 'Schattengeschoss' innerhalb von 15 sec 35% mehr Schaden. Bis zu 2-mal stapelbar. Generiert 8 Wahnsinn. 20 Sekunden Abklingzeit.
      • Nachher: Schleudert einen sich langsam bewegenden, weitreichenden Blitz aus Schattenenergie auf den Zielort, der allen Zielen innerhalb von 8 Metern Schattenschaden zufügt. Bis zu 2-mal stapelbar. Generiert 20 Wahnsinn. 30 Sekunden Abklingzeit.

 Schamane
  • Verstärkung
    • Kraftvolle Winde (Level 15) erhöht den Schaden von Windzorn nur noch um 35% statt 50%. 
    • Hagelsturm (Level 35) erhöht den Schaden des nächsten Einsatzes von Frostschock nur noch um 15% statt 35%. 
    • Peitschende Flammen (Level 15) erhöht nun den Schaden von Flammenschock 20 Sekunden lang statt 12 Sekunden lang. 
    • Der Schaden von Eisstoß (Level 25) wurde um 75% erhöht.
    • Der Schaden von Feuernova (Level 35) wurde um 75% erhöht.
    • Der Schaden von Elementarschlag (Level 60) wurde um 25% erhöht. 
    • Die Angriffskraftskalierung von Wildgeist wurde um 250% erhöht. 
    • Alle Zauber, die durch Waffe des Mahlstroms modifiziert werden, verursachen nun 15% mehr Schaden. 


Geänderte Paktfähigkeiten

 Schamane
 Priester
  • (Nekrolords) Unheilige Nova hat nun kein festes Target-Cap mehr für die Inititalheilung von Mitspielern, die Gesamtheilung verringert sich jedoch basierend auf der Anzahl der geheilten Spieler. Der Debuff Unheilige Transfusion verursacht nun zudem Schaden basierend auf der Anzahl der getroffenen Gegner. 

 Dämonenjäger
  • (Nekrolords) Futter für die Flamme gewährt nun keinen Bonus mehr auf die Tempowertung und die Laufzeit der Lache Dämonenblut wurde von 30 Sekunden auf 15 Sekunden reduziert. 


Geänderte Legendarys

Bei den legendären Effekten und Medien gibt es so viele Anpassungen, dass es für uns nicht möglich ist diese alle zeitnah zu übersetzen. Deswegen gibt es hier nur die englische Auflistung! In nächster Zeit werden wir alle Anpassungen in unsere Klassenguides einfügen.

Allgemein
  • Echo of Eonar Your spells and abilities have a low chance to summon a spiritual familiar to your side, increasing your healing and damage damage by 10%, healing by 10% or damage reduction by 10% for 10 sec, and send an echo of your familiar up to 3 nearby allies, increasing their damage and healing by 5% for 10 sec based on your role. This effect is duplicated on up to 3 allies at 50% effectiveness, preferring allies with the same role. Approximately 1 proc per minute.
  • Third Eye of the Jailer Killing an enemy grants you the Jailer's Third Eye, increasing your pri by 1% for 10 sec, stacking up to 7 and increasing the duration by 1 sec for each additional stack. The duration of Jailer's the Third Eye is increased by 50% while in the Maw.

 Dämonenjäger
  • Darker Nature Killing an enemy with Eye Beam has Enemies slain within 4 sec of taking damage from Eye Beam have a 25% chance to convert their Soul Fragment into a Demon Soul Fragment.


 Magier
  • Arcane Harmony Each time Arcane Missiles hits an enemy, the damage of your next Arcane Barrage is increased by 10% 7%. This effect stacks up to 30 times. 15 times.
  • Molten Skyfall Damaging an enemy with 25 Fireballs or Pyroblasts calls causes your next Fireball to call down a Meteor on your target. Hitting an enemy player counts as double.
  • Slick Ice While Icy Veins is active, each Frostbolt you cast reduces the cast time of Frostbolt by 2% and increases its damage by 2%, stacking up to 10 times.

 Priester
  • Eternal Call to the Void Mind Flay and Mind Sear have a chance to spawn a Void Tendril or Void Lasher that channels at your target for 15 sec, generating 3 insanity every 1 sec. Approximately 1 proc per minute. 1.3 procs per minute.
  • Shadowflame Prism (Discipline, Initial) Mind Blast and Shadow Word: Death cause your Mindbender to teleport behind your target, slashing up to 5 nearby enemies for [ 49% of Spell Power ] Shadowflame damage. Mind Blast and Shadow Word: Death cause your Mindbender to teleport behind your target, slashing up to 5 nearby enemies for [ 57.1% of Spell Power ] Shadowflame damage.
  • Shadowflame Prism (Holy) Mind Blast and Shadow Word: Death cause your Shadowfiend to teleport behind your target, slashing up to 5 nearby enemies for [ 49% of Spell Power ] Shadowflame damage. Mind Blast and Shadow Word: Death cause your Shadowfiend to teleport behind your target, slashing up to 5 nearby enemies for [ 57.1% of Spell Power ] Shadowflame damage.
  • Shadowflame Prism (Shadow) Mind Blast and Shadow Word: Death cause your Shadowfiend to teleport behind your target, slashing up to 5 nearby enemies for [ 53% of Spell Power ] Shadowflame damage. Each time a rift is triggered, the duration of Shadowfiend is increased by 1.0 sec. Mind Blast and Shadow Word: Death cause your Mindbender to teleport behind your target, slashing up to 5 nearby enemies for [ 61.9% of Spell Power ] Shadowflame damage. Each time a rift is triggered, the duration of Mindbender is increased by 1.0 sec.
  • Shadowflame Prism Shadow: Mind Blast and Shadow Word: Death cause your Shadowfiend to teleport behind your target, slashing up to 5 nearby enemies for [ 53% of Spell Power ] Shadowflame damage. Each time a rift is triggered, the duration of Shadowfiend is increased by 1.0 sec. Shadow: Mind Blast and Shadow Word: Death cause your Mindbender to teleport behind your target, slashing up to 5 nearby enemies for [ 61.9% of Spell Power ] Shadowflame damage. Each time a rift is triggered, the duration of Mindbender is increased by 1.0 sec.

 Schurke
  • Celerity Adrenaline Rush increases your damage by 10% 8%, and you have a chance while Slice and Dice is active to gain the Adrenaline Rush effect for 3 sec.
  • Invigorating Shadowdust Vanish reduces the remaining cooldown of your other abilities by 15 sec. 20 sec.


Geänderte Medien

Bei den legendären Effekten und Medien gibt es so viele Anpassungen, dass es für uns nicht möglich ist diese alle zeitnah zu übersetzen. Deswegen gibt es hier nur die englische Auflistung! In nächster Zeit werden wir alle Anpassungen in unsere Klassenguides einfügen.

 Todesritter
  • Eternal Hunger Dark Transformation's duration is increased by 5 sec. 3 sec and your Minion damage is increased by 3.0%.

 Dämonenjäger
  • Brooding Pool Increases the duration of Empowered Demon Soul obtained from Fodder to the Flame by 5.0 sec. 1.5 sec.

 Schurke
  • Fade to Nothing Gaining Stealth, Vanish, or Shroud of Concealment increases movement speed by 10% for 3 sec. 10 sec.

 Schamane
  • Essential Extraction Fae Transfusion deals 30% increased damage, and channels 30% faster. cooldown is reduced by 25.0 sec.
 

Blueposts zu den Änderungen

 Shadowlands Beta - Demon Hunter Class Changes 
We changed Fodder to the Flame in this week’s Shadowland Beta build.

The primary feedback we received concerning this ability was the constraint of the demon pool, particularly for Havoc. Though it is a considerable limitation to the ability, deciding where to place its benefit is a unique characteristic of the ability compared to the other Covenants.

But we realize that Demon Hunters do not want to be confined to a specific location for a long time. So, we’re shortening the duration of the pool and limiting its benefit to a damage reduction while increasing the offensive benefit of the Demon Soul.

Thank you for your feedback!
 Shadowlands Beta - Hunter Class Changes 
Hello.

We’ve seen a lot of feedback about the Trueshot ability and the lack of available Focus to use abilities. In this latest build of the Shadowlands Beta:
  • While Trueshot is active, all Focus generated is increased by 50% from abilities such as Steady Shot, and your passive Focus regeneration is also increased by 50% for its duration.
 Shadowlands Beta - Priest Class Changes 
Greetings,

In this week’s build of the Shadowlands Beta, Necrolord Priests have learned a technique that allows them to hurl Unholy Nova onto a targeted enemy or ally up to 40 yards away. Unholy Nova’s healing and damage will now also be split among targets that are struck. The goal of these changes is to help Unholy Nova be more useful in various modes of content, to allow it to be a compelling choice compared to the other Covenant abilities.

For Shadow Priests, we have reverted some of the recent changes to Shadow Crash. As a result, it once again has 1 charge, 40 yard range, and its previous missile speed. We weren’t happy with how the 3 charges on the spell felt, and we saw feedback it wasn’t an attractive talent choice in the row. However, it has not been completely reverted to the old design – it now has a 30 second cooldown and deals much more damage. This should help balance it in the row, and allow it to stand out as a burst AoE damage option.

Thanks for all the feedback and testing so far!
 Shadowlands Beta - Shaman Class Changes 
One quick Elemental Shaman change was made this week:
  • Echoing Shock (talent) can no longer duplicate the Venthyr Covenant ability Chain Harvest. The value of the talent combined with that Covenant ability were too strong together, so the interaction has been disabled.

For Enhancement Shaman, several numerical changes have been made to their base abilities to emphasize some abilities that aren’t performing as well as intended, and several adjustments have also been made to talents to help keep the value of talents on the same row much closer.

Some time ago, we made a change to reduce the effectiveness of all Maelstrom Weapon spenders by 50%, and we made the Maelstrom Weapon buff increase the damage or healing of these abilities by 20% per stack of the buff. This reduction has been reduced from -50% to -35%, which should increase the value and priority of your Maelstrom Weapon spending abilities. Additionally, Healing Surge is no longer affected by this -35% value anymore, but still retains the increased healing effectiveness and reduced cast time if you use the ability with stacks of Maelstrom Weapon.

Feral Spirits has been a damage cooldown for Enhancement for many years, but has been slowly pushed down to be less effective relative to your other abilities. In this build, we’ve:
  • Increased the attack power scaling of the Feral Spirit by 250%, to make it feel more impactful to use as a DPS cooldown.

Several talents have some number tweaks:
  • Forceful Winds Windfury damage bonus per stack has been reduced from 50% to 35%.
  • Ice Strike damage has been increased by 75%.
  • Lashing Flames has had its debuff duration increased from 12 seconds to 20 seconds.
  • Hot Hand now also resets the cooldown of Lava Lash when the talent activates.
  • Elemental Blast has had its damage increased by 25% for Enhancement Shaman.
  • Hailstorm’s bonus damage to Frost Shock has been reduced from 35% to 15%.
  • Fire Nova’s damage has been increased by 75%

The conduit Essential Extraction has been redesigned in this build. The previous version both increased the damage of Fae Transfusion and reduced the total time it took to channel the ability. This was increasing the burst damage of a channeled ability to a point where it was becoming difficult to counter effectively, so we changed it to instead reduce the cooldown of Fae Transfusion from 25 to 40 seconds, depending on the conduit rank.

One final change made in today’s build is that the Night Fae covenant ability Fae Transfusion should now generate 3 stacks of Maelstrom Weapon when you fully channel the ability, up from 1 stack. This should offset more of the loss of melee attacks made while channeling the ability and also give a nice guaranteed way to generate Maelstrom Weapon stacks when needed

Schreibe einen Kommentar

Du darfst keine Kommentare schreiben
Nur Mitglieder auf Vanion.eu können Kommentare schreiben und beantworten, sowie Votes abgeben. Logge dich also ein oder erstelle dir jetzt einen Account. Hat schließlich keine Nachteile.
Ginkobohne - Mitglied
Mittlerweile wurde echt alles am Ele Schami generft was was ihn in m+ gut gemacht hat :/
Kronara - Mitglied
Ist für den Enhancer endlich mal ein Anfang. Kann e leider nicht testen, da ich keinen Beta Zugang bekommen habe
Anubgel - Mitglied
Ich hoffe ja noch das sie die Paktfähigkeit der Venthyr beim Pala anpassen damit die etwas mehr mit der der Glocke mithalten kann. Kyrianer sind absolut keine Option für mich XD
Muhkuh - Mitglied
"Welcher" Paladin? Beim Prot ist Venthyr bereits am geeignetsten für Raids, beim Retri größtenteils ebenso, weil bester ST-Skill. Für Holy ist Kyrianer für Raid wie M+ am besten, beim Prot und Retri auch M+. Zumindest war das beim letzten Build der Fall.
Anubgel - Mitglied
Hi Muhkuh, danke für die Info die hatte ich noch nicht. Spiele tatsächlich Holy Paladin. Ich hab mich halt
gefragt ob die Fähigkeit mithalten kann mit der Glocke, da ich keine Lust habe mich in SL ständig rechtfertigen zu müssen warum ich bei den Venthyr bin und nicht bei den kyrianer. Will mir halt den packt aussuchen der mir am besten gefällt und nicht welcher mehr dps oder HPs macht. 
Sekorhex - Mitglied
Also ich trauere immer mehr um den Enhancer Schamanen.. Paladin kriegen die super hin nur den Schamanen nicht? Irgendwie macht mich das sad :/
Kronara - Mitglied
Naja finde die Änderungen gut . Ist ein enormer Buff, vor allem für die Spielweise, die mehr zur Klassenfantasie pissen. 
Kyriae - Mitglied
Der war vorher schon gut spielbar und jetzt hat er noch mal einen Buff bekommen.


 
Evilkneevle - Mitglied
Du hast den überkrassen, extrem starken und ausserordentlich wichtigen Buff von Shadow Bolt vom Hexer nicht aufgelistet. Dieser eine Buff der alle Probleme löst, die der Warlock hat.
DjTh3rm3s - Mitglied
Ja Andy das war Ironisch gemeint, ich versteh nicht wie man den Hexer so kaputt machen konnte und ihn vorallem so lassen kann...
1
Evilkneevle - Mitglied
ja das war ironisch gemeint. lächerlich was sie mit dem warlock anstellen