10. September 2020 - 20:59 Uhr

Shadowlands - Torghast: Die speziellen Events

Abwechslung wurde bei der Entwicklung von Torghast groß geschrieben und auch wenn das bei den Inselexpeditionen ebenso gesagt wurde, haben die Entwickler sich dieses Mal auch daran gehalten. Immer wieder andere Korridore, neue Gegner, verschiedene Bosse mit interessanten Mechaniken, Animamächte, Rätsel und mehr sorgen auch nach vielen Durchläufen weiterhin für Überraschungen. Doch während der ersten Vorstellung auf der BlizzCon 2019 wurde noch ein weiterer Aspekt von Torghast genannt, der bisher nicht in der Beta zu sehen war: Events! Diese sollen alle paar Wochen wechseln und dadurch für noch mehr Abwechslung sorgen.

Mit dem neusten Build der Beta haben die Entwickler das System aktiviert und zu Testzwecken findet derzeit jeden Tag eines von insgesamt drei Events statt. Durch diese bekommt man als Spieler eine ganz spezielle Verstärkung, durch das Aktivieren von Animaboni weiter ausgebaut werden kann. So ist es möglich in einer speziellen Form mit Spezialfähigkeiten zu kämpfen, sich einen Begleiter zu holen und diesen zu verstärken oder aber das Augenlicht zu verlieren, wodurch der Bildschirm schwarz wird, dafür aber starke Boni aktiv werden. 


Chor der toten Seelen

Wenn ihr das erste Mal Animamacht einsammelt, könnt ihr die Form eines Chors des toten Seelen annehmen, wodurch ihr spezielle Fähigkeiten erhaltet. Während ihr euch in dieser Form befindet, können Gruppenmitglieder mit euch interagieren, um die Form ebenfalls anzunehmen und während der Bewegung Zauber zu wirken. Durch weitere Animamächte kann die Form verstärkt werden. 

Fähigkeit
  • Chorus of Dead Souls - Assume the form of a Deadsoul Chorus, replacing your abilities with Maw based spells. While in this form, you have 50% increased damage and healing as well as 20% increased movement speed.Friendly players may merge with your form to add to the chorus.
Verstärkungen
  • Aegis of Lost Souls - While part of a Deadsoul Chorus, all damage taken is reduced by 25%.
  • Arcadne's Feasting Mark - Any time a Deadsoul Chorus that you are a part of casts Phase Shift, you are healed for (100% of Spell power) Health every 2 sec for 10 sec.
  • Arcadne's Ritual Mask  - Any time a Deadsoul Chorus that you are a part of casts Twisting Shadows, you gain 50% Critical strike chance for 8 sec.
  • Aural Fracture - Wailing Blast ruptures the target's ears, inflicting an additional (15% of Spell power) Shadow damage every 2 sec for 12 sec.
  • Brand of Instability - While assuming the form of a Deadsoul Chorus, your movement speed is increased by 10%.
  • Contorted Hourglass - While part of a Deadsoul Chorus, time passes 20% faster for you.
  • Dangling Soulcatcher - Any time you assume the form of a Deadsoul Chorus or return to corporeal form, you are healed for (500% of Spell power). This effect can only occur every 15 sec.
  • Echoing Amplifier - The cooldown of Wailing Blast is reduced by 2 sec.
  • Essence Siphoner - While part of a Deadsoul Chorus, increases Phantasma earned by 50%.
  • Improbably Shifting Orb - Increases the maximum number of charges of Phase Shift by 1.
  • Incorporeal Weave - Phase Shift additionally increases your movement speed by 50% for 6 sec.
  • One Piece of Many - While part of a Deadsoul Chorus, your damage and healing done is increased by 25%.
  • Screaming Statuettes - The radius of Scream of Pain is increased by 5 yds.
  • Shifting Sustenance - Phase Shift heals all nearby friendly targets within 10 yds for (300% of Spell power).
  • Soulburst Charm - Any time you return to corporeal form from existing within a Deadsoul Chorus, you inflict (200% of Spell power) Shadow damage and blind enemies within 15 yds for 8 sec. This effect can only occur every 15 sec.
  • The Spectral Hands of Arcadne - While part of a Deadsoul Chorus, your Auto Attack damage is increased by 100% and your Auto Attack range is increased by 20 yds.
  • Twisted Idol - Increases the maximum number of charges of Twisting Shadows by 2 and reduces its cooldown by 2 sec.
 

Ungezügelte Dunkelheit

Wenn ihr das erste Mal Animamacht einsammelt, besteht die Chance, dass ihr eine Phiole der Dunkelheit erhaltet, die aktiviert werden kann. Aktiviert ihr diese, wird euer Bildschirm komplett schwarz und ihr seht nicht mehr in eurer Umgebung. Während dieser Effekt aktiv ist, erhaltet ihr mächtige Kampfverstärkungen. Durch weitere Animamächte wird dieser Effekt verstärkt.

Fähigkeiten
  • Darkness Fading - Darkness envelops you every 5 kills, causing you to be completely unable to view your surroundings. While under this effect, your damage and healing done is increased by 150% and your movement speed in increased by 50%. This effect is only removed when you kill 5 more enemies. You will NOT be able to enter or leave the darkness manually.
  • Darkness Rising - Darkness envelops you every 5 kills, causing you to be completely unable to view your surroundings. While under this effect, your damage and healing done is increased by 150% and your movement speed in increased by 50%. This effect is only removed when you kill 5 more enemies. You will NOT be able to enter or leave the darkness manually.
  • Flask of Unbridled Darkness - Release the darkness for 30 sec, causing you to be completely unable to view your surroundings. While under this effect, your damage and healing done is increased by 50% and your movement speed is increased by 30%. 60 sec cooldown.
  • Uncontrolled Darkness - Darkness envelops you every 5 kills, causing you to be completely unable to view your surroundings. While under this effect, your damage and healing done is increased by 150% and your movement speed in increased by 50%. This effect is only removed when you kill 5 more enemies. You will NOT be able to enter or leave the darkness manually.
  • Vial of Unbridled Darkness - Release the darkness for 15 sec, causing you to be completely unable to view your surroundings. While under this effect, your damage and healing done is increased by 50% and your movement speed in increased by 30%. 90 sec cooldown.
Verstärkungen
  • Censer of Suffocating Shadows - While under the effects of Unbridled Darkness, release a wave of magic every 5 sec, inflicting (100% of Spell power) Shadow damage to enemies within 10 yds.
  • Dancing in the Shadows - While under the effects of Unbridled Darkness, you have 25% increased dodge chance.
  • Form of Darkness - While under the effects of Unbridled Darkness, killing an enemy unit extends its duration by 5 sec. Unbridled Darkness is automatically removed from you while out of combat.
  • Globule of Cloying Darkness - While under the effects of Unbridled Darkness, you have 20% increased Mastery and 20% increased Critical Strike Chance.
  • Harvester of Shadows - If you and an ally within 5 yds are both under the effects of Unbridled Darkness, you heal for 15% of your maximum health every 1 sec.
  • Huddled Carvings - Your damage done is increased by 100% if you and an ally within 5 yds are both under the effects of Unbridled Darkness.
  • Huddled in the Darkness - Your damage done is increased by 100% if you and an ally within 5 yds are both under the effects of Unbridled Darkness.
  • Oddly Intangible Key - While under the effects of Unbridled Darkness, you take 30% less damage from area of effect attacks.
  • Sands of Desperation - While under the effects of Unbridled Darkness, your time flows 30% faster.
  • Tollar's Dancing Garments - While under the effects of Unbridled Darkness, you have 25% increased dodge chance.
  • Tollar's Hidden Flask of Fortification - While under the effects of Unbridled Darkness, your maximum health is increased by 40%.
  • Tollar's Willful Blinder - The duration of your Unbridled Darkness is increased by 5 sec.
  • Weight of Darkness - While under the effects of Unbridled Darkness, you gather 100% increased Phantasma.
  • Wild Flail of Tollar - While under the effects of Unbridled Darkness, you lash out at the nearest enemy OR player within 5 yds every 2 sec inflicting (400% of Spell power) Shadow damage.
  • Writhing Shadow-Tendrils - While under the effects of Unbridled Darkness, your attacks have a chance to cause a dark explosion and inflict (200% of Spell power) Shadow damage as well as blind enemies within 5 yds of your target for 6 sec.
 


Bestien des Prodigums

Wenn ihr das erste Mal eine Animamacht einsammelt, bekommt ihr die Kontrolle über eine mächtige Bestie des Schlunds, die an eurer Seite kämpft. Weitere Animamächte können die Bestie verstärken und ihr zusätzliche Fähigkeiten gewähren.

Fähigkeiten
  • Chain of Command - Calls forth Horgul, a powerful Shade Hound that can stun individual enemies and draw their attention.
  • Wailing Pendant - Calls forth Nal'tari, a powerful Soul Hunter that can howl to increase allies' combat abilities.
  • Shade Essence-Lure: Calls forth Valioc, a powerful Soul Eater that can inflict area damage and silence enemies.
Verstärkungen
  • Anamnestic Memories - Your Maw Beast's movement speed is increased by 50% and it will attempt to retrieve loot for you after combat.
  • Collar of Teeth - Your Maw Beast's damage done is increased by 25%.
  • Hungering Anima - Your Maw Beast gains 100% increased damage done, but also loses 2% health every 1 sec while in combat.
  • Infused Flesh - The cooldown of your Maw Beast's special ability is reduced by 50%.
  • Runic Etchings - The maximum health of your Maw Beast is increased by 50%.
  • Satchel of the Hunt - Your Maw Beast grants allies within 60 yds an additional 20% movement speed.
  • Stygian Victuals - Your Maw Beast regenerates 2% of its health every 1 sec while not in combat.
  • Symbiotic Essence - The healing of your Maw Beast is increased by 50% and also heals you as well.
  • Unnatural Claws - Your Maw Beast strikes all enemies within 5 yds while attacking.
  • Volatile Augury - When your Maw Beast reaches critical health, it detonates and inflicts 20% of its maximum health as Shadow damage to all enemies within 20 yds, stunning them for 3 sec.

Schreibe einen Kommentar

Du darfst keine Kommentare schreiben
Nur Mitglieder auf Vanion.eu können Kommentare schreiben und beantworten, sowie Votes abgeben. Logge dich also ein oder erstelle dir jetzt einen Account. Hat schließlich keine Nachteile.
Curse - Mitglied
Ich war von dem Feature zunächst auch nicht angetan, seit ich es in der Beta allerdings testen durfte muss ich sagen: Es macht schon Spaß! Und das sage ich als Heiler! Während Inseln und Visionen echt ätzend waren, wird man in Thorgast durch die Animafähigkeiten zu so einem Biest, dass man seine Schnetuelfantasien voll ausleben kann. Dass durch die Events nun noch ein bisschen mehr Abwechslung dazu kommt, ist super! Ob mir das über Monate Spaß macht, muss man abwarten. Es ist aber definitiv viel unterhaltsamer als die oft genannten Features. 
4
Ereglith - Mitglied
:-)
Aber bitte was ist das: Schnetuelfantasien?

Ich bin eher skeptisch was Thorgast betrifft, weil ich mir das völlig anders vorgestellt habe.
Ganz zu Beginn dachte ich mir, das wird pro Stockwerk schwerer und man müsste immer von vorne anfangen, wenn man mal rausfliegt.
Und das man eben Loot bekommt, entsprechend dem schwierigkeitsgrad, den man grade schafft.
DAS hätte mir tatsächlich gefallen. So arbeite ich mich Abschnitt für Abschnitt weiter, kann jederzeit zu meinem letzten Punkt reinsteigen und es gibt "nur" Kosmetik Zeugs.
Klingt mir ehrlich gesagt ein bisschen zu wenig herausfordernd, weichgespült. Hätte mir echt gefallen, das richtig zäh zu erleben.
Aber ich werds mir definitiv ansehen.
Ernie - Mitglied
dieses vieh in das man sich verwandelt sieht cool aus. 
das mit der dunkelheit will ich mal sehen. 

endlich abwechslung nach torghast. 
Drachenseele - Mitglied
Also das mit dem schwarzen Bildschirm ist grade noch schwer vorstellbar. Also entweder man bekommt so einen Hauch von Nachtsicht oder man soll sich nur durch evtl. Lichteffekte von Fähigkeiten orientieren. Was ich mir aber irgendwie nicht vorstellen kann ! Also da bin ich ja sehr gespannt was sie sich da wieder haben einfallen lassen ^^ . Ich hoffe nur das ist gut durchdacht und führt nicht zum nächsten Shitstorm :-)
Feit - Mitglied
Habe das gestern am Rande eines Streams gesehen, zumindest behaupte ich dass es diese Fähigkeit war.
Er wird nicht komplett Schwarz sondern man sieht nur ca 1-2 Meter um sich herum, der Rest ist Dunkel, so in etwa wie ich glaube Argus Endboss ?
recab - Mitglied
Also ich benutze es grade und es ist komplett dunkel. du hast nur die Minimap zum orientieren
Calendrius - Mitglied

Argus Endboss ?

Grabmal Endboss meinst du wohl eher, bei Kiljaeden wird ab 30 oder 40% der Bildschirm schwarz und man soll Illidan finden.
Andi - Staff
Ich hatte mir unter "Events" ein wenig was anderes vorgestellt, aber hört sich auch cool an. Vor allem das mit der Verdunkelung. ;D
Winchester - Mitglied
Wenn alles dunkel ist, sieht man dann wenigstens ob man 10min gegen eine Wand läuft statt die nächsten Gegner? Und kann man als DH cheaten durch die Dämonensicht?
recab - Mitglied
Grade ausprobiert: Ja, kannst du :D Da der Effekt aber nur 30 Sekunden anhällt kannst du 1 mal cheaten damit und das wars ^^
2